Wizytówka to praktyczny sposób na przekazanie klientowi danych kontaktowych do Ciebie lub Twojej firmy. Czy wiesz, że to również jedna z możliwości budowania wizerunku marki? Wizytówka może powiedzieć klientowi wiele na Twój temat, jak i biznesu, który prowadzisz. Co konkretnie? O tym przeczytasz w dalszej części tego artykułu. Zapraszamy do lektury!
Artykuł w skrócie:
- wizytówka zawiera najważniejsze dane kontaktowe,
- wręczając wizytówkę, można budować wizerunek firmy oraz osoby, której dane się na niej znajdują,
- wizytówka powinna mówić klientom, że jesteś profesjonalistą, który ich szanuje oraz umie pogodzić tradycję z nowoczesnością,
- budowanie wizerunku w taki sposób przekłada się również na sprzedaż.
Przeczytaj także: Na co zwrócić uwagę przy tworzeniu wizytówki?
Co to jest wizytówka?
Niewielki kartonik, na którym znajdują się głównie dane kontaktowe, nazywany jest wizytówką. Format w tym przypadku ma ogromne znaczenie. Wizytówka może być przechowywana nawet w kieszeni marynarki, po czym szybko z niej wyjęta i wręczona np. podczas spotkania biznesowego. Naturalnie, że taki kartonik zmieści się również w portfelu. Wiele osób praktykuje jeszcze specjalne wizytowniki, a co więcej – klienci mogą je sami wziąć podczas spotkań w biurze, ponieważ są one wystawiane na specjalnych podstawkach.
Wizytówka może przyjmować zarówno poziomy, jak i pionowy układ. Ten drugi jest szczególnie wykorzystywany w branży kreatywnej. Zaskakuje odbiorcę i odbiega od standardowej wizytówki, która jest pozioma.
Ten artykuł też Cię może zainteresować: Co to jest lakier wybiórczy?
Co powinna mówić klientowi Twoja wizytówka?
Wręczanie wizytówek to tradycja, ale także przejaw kultury. Co prawda przez ostatnie lata ten niewielki format stracił na znaczeniu, ale dziś powraca do łask. Wizytówki są coraz częściej przekazywane klientom, zarówno indywidualnym, jak i biznesowym. Zwiększa się zapotrzebowanie na ich posiadanie, ponieważ wraca się do tradycyjnych rozwiązań – takich, które są namacalne, ale również sprawdzone. Co zatem wizytówka powinna powiedzieć Twojemu klientowi? Jaki wizerunek budować?
Jestem profesjonalistą
Stosowanie wizytówek to jeden ze sposobów na budowanie pozytywnego wizerunku marki, jak i osoby, której dane znajdują się na tym niewielkim kartoniku. Dzięki niej można powiedzieć klientowi wprost: jestem profesjonalistą i moja firma również! Dlaczego? Otóż wizytówka kojarzy się z biznesem oraz przedsiębiorcami. Dzięki temu, że jest odpowiednio zaprojektowana i niepowtarzalna wskazuje, z kim potencjalny klient ma do czynienia.
Wizytówka nie może być zatem najzwyklejszym białym kartonikiem. Przykłada się do niej większą wagę. Przede wszystkim musi być spójna z identyfikacją wizualną. Ale jednocześnie powinna wywoływać efekt “wow” w odbiorcach. W ten sposób pokazuje, że właściciel wizytówki jest profesjonalistą, który dba o jakość dystrybuowanych przez siebie materiałów reklamowych.
Co więcej, wizytówka buduje profesjonalny wizerunek przez sam fakt jej przekazywania. Czy to innym przedsiębiorcom jako odpowiedź na otrzymany kartonik z danymi kontaktowymi, czy to klientom indywidualnym podczas spotkań w firmie lub poza nią.
Zobacz także: Co to jest proof cyfrowy?
Szanuję Cię kliencie
Klientom należy się szacunek. Wyrazić go można również poprzez wręczenie wizytówki. Znajdują się na niej istotne dane kontaktowe. To zatem wygodniejszy, a co ważne, bezpieczniejszy sposób na ich przekazanie. Dyktowanie numeru telefonu, czy też adresu siedziby lub mailowego to strata czasu, zarówno Twojego, jak i klienta. Skoro mowa o utraconych minutach, to mogą być one odbierane jako brak szacunku. Spójrzmy na to przez pryzmat klienta: czeka on na podanie danych kontaktowych, wprowadza je do swojego urządzenia (np. smartfona), robi to przez pewien czas, a mógłby go wykorzystać na zupełnie coś innego (np. zapoznanie się z ofertą Twojej firmy).
Wróćmy jednak do kwestii bezpieczeństwa. Rozumiemy ją jako przekazanie prawidłowych danych kontaktowych. Ile razy zdarzyło Ci się dyktowanie numeru telefonu, adresu witryny, siedziby firmy, czy też maila? A w ilu z tych przypadkach osoba zapisująca dane się pomyliła? Może nie są to ogromne liczby, ale najgorzej, gdy zdarzają się klientom. Wtedy nie zadzwonią, nie napiszą, nie odwiedzą witryny. Może im się nie chcieć szukać danych w internecie – nie muszą tego robić. Wręcz mogą skorzystać z oferty konkurencji, która przekazała im swoją wizytówkę.
Przeczytaj także: Co to jest hot-stamping?
Potrafię pogodzić świat online oraz offline
Wizytówki to materiały drukowane. Ale w ten sposób możesz pokazać klientowi, że potrafisz pogodzić świat offline oraz online. Jak to zrobić? Doskonałym przykładem jest zastosowanie kodu QR. Umieszczenie go na wizytówce może zaintrygować klienta, czy też partnera biznesowego. Będą ciekawi, co zobaczą lub co się wydarzy, gdy go zeskanują.
Kod QR na wizytówce przenosi klienta do świata online. Konkretnie do landing page’a lub aplikacji mobilnej wykorzystującej internet. To ciekawy sposób na przekazanie klientowi dodatkowych informacji, przekierowanie go na firmową stronę, czy też witrynę dedykowaną konkretnemu produktowi, usłudze lub specjalnej ofercie. Tym samym pokażesz, że potrafisz przenieść odbiorcę wizytówki z offline do online – a dziś internet jest najważniejszym źródłem zdobywania klientów.
Podsumowanie
W prowadzeniu biznesu bardzo ważne jest nawiązywanie i utrzymywanie kontaktu z klientami. Podczas spotkań twarzą w twarz można wręczać im wizytówki. Na nich znajdują się przeważnie wszystkie dane kontaktowe. Ale to również sposób na budowanie wizerunku marki – czy to firmy, czy też osobistej w jej strukturach. Wizytówka może powiedzieć klientowi, że jesteś profesjonalistą, który go szanuje i potrafi pogodzić tradycję z nowoczesnością. Zatem Twoja firma jest godna uwagi przy wyborze produktów lub usług z jej oferty.