Jak zrobić logo firmy?

Czas czytania: ok. 6 minut

Firma bez logo ma mniejsze szanse na zdobywanie klientów. Ci nie dostrzegają jej symbolu, który mógłby zapaść im w pamięć oraz pozwolić wyróżnić się na tle konkurencji. Jak zatem zrobić logo firmy, żeby spełniało ono wszystkie swoje funkcje? Dowiesz się tego z dalszej części artykułu!

Logo – znak, który pomaga budować wizerunek firmy

Konsumenci, podczas wyboru produktów, bardzo często zwracają uwagę na warstwę wizualną opakowania. To jedno z miejsc, gdzie powinno znajdować się firmowe logo. Jest ono charakterystycznym znakiem, który definiuje jaki brand jest odpowiedzialny za stworzenie tego konkretnego produktu. Warto wiedzieć, że to nie jedyna funkcja, jaką pełni logo.

Logo jest dla firmy najważniejszym elementem graficznym. W towarzystwie identyfikacji wizualnej pomaga przedsiębiorstwu zbudować pozytywny wizerunek. Dobrze zaprojektowane logo wpływa na świadomość odbiorców w zakresie istnienia marki na rynku. Przekazuje jej wartości, jednocześnie zachęcając do skorzystania z usługi lub zakupu produktu. Jest więc magnesem, który powinien przyciągać potencjalnych oraz obecnych klientów.

Z czego składa się logo?

O logo w ujęciu teoretycznym możemy mówić, że składa się z 3 części. Są nimi: sygnet, czyli element graficzny; logotyp, czyli warstwa tekstowa oraz claim – tzw. slogan. Praktyczna strona zwraca jednak uwagę, że logo nie musi koniecznie składać się z tych 3 części. W przestrzeni możemy zauważyć symbole, które zbudowane są z samego logotypu, połączenia sygnetu i logotypu, czy też występujące w postaci elementu graficznego. W tym przypadku wiele chwytów jest dozwolonych – o ile będą one skuteczne, ponadczasowe i proste, bo takie właśnie powinno być firmowe logo.

Jak zrobić logo firmy?

Logo dla firmy jest na tyle ważne, że nie powinno się lekceważyć jego jakości. Chcąc stworzyć symbol dla przedsiębiorstwa, można wybrać jedną z dróg. Pierwsza to skorzystanie z kreatora graficznego. Druga zaś to zlecenie tego zadania profesjonalistom – studiu graficznemu.

Logo z kreatora graficznego

Kilka chwil i gotowe – w takim lub podobnym tonie publikowane są hasła reklamowe, które zachęcają do stworzenia logo w kreatorze graficznym. Faktycznie, „zaprojektowanie” w takim narzędziu symbolu jest szybkie i łatwe. W bazie dostępnych jest bowiem wiele szablonów, które pomagają w całym procesie. Sama obsługa narzędzia jest również łatwa – interfejs jest intuicyjny i ogranicza się do najpotrzebniejszych funkcji. Co ważne – wiele kreatorów graficznych dostępnych jest zupełnie za darmo. Mogłoby się wydawać, że to rozwiązanie wręcz idealne! Nie trzeba inwestować żadnych pieniędzy, a logo wyklikać.

Rzeczywistość bywa jednak dość brutalna. Logo z kreatora graficznego może i jest łatwe do stworzenia, ale tak mogą zrobić wszyscy, w tym konkurencja. Okazuje się, że wiele firm może próbować wyróżnić się na rynku takim samym lub bardzo podobnym symbolem. To wprowadza potencjalnych klientów w zakłopotanie, przez co mogą nie zdecydować się na produkt żadnej marki.

Logo z kreatora rodzi również problemy pod względem jakościowym. Jest ono zazwyczaj dostępne do pobrania w postaci pliku .png o określonej rozdzielczości. Zatem podczas prób wydruku w większym rozmiarze może okazać się, że logo jest rozmazane lub rozciągnięte. Zdarza się, że w ogóle nie będzie ono dopasowane do żadnego wydruku, nawet najprostszego.

Logo ze studia graficznego

Logo firmy można także zlecić do wykonania studiu graficznemu. W tym przypadku należy liczyć się z koniecznością poniesienia kosztów, jednak biorąc pod uwagę rolę, jaką odgrywa symbol, powinno się je rozpatrywać w kategoriach inwestycji. Za jakiś czas pieniądze wydane na logo zwrócą się wielokrotnie.

Logo stworzone przez studio graficzne to efekt pracy zespołu. Czas na projekt poświęca grafik, a także osoba znająca się na marketingu. Wszyscy zdają sobie sprawę z tego, do czego jest wykorzystywane logo. Musi ono być niepowtarzalne, więc studio graficzne, takie jak GoodProject, analizuje rynek oraz konkurencję. Wszystko po to, aby efekt pomagał firmie budować przewagę nad pozostałymi firmami z tej samej branży.

Przewagą logo ze studia graficznego jest również przygotowanie do wykorzystania w różnych miejscach. Symbol bez żadnej straty na jakości może być użyty w internecie (np. w mediach społecznościowych), jak i na materiałach drukowanych. We wszystkich będzie prezentować się nienagannie z uwagi na przekazanie logo w postaci pliku wektorowego – takiego, który podczas powiększania oraz zmniejszania nie będzie wprowadzać defektów.

Podsumowanie

Stworzenie firmowego logo jest pierwszym krokiem do rozpoczęcia budowy wizerunku przedsiębiorstwa. Symbol jest umieszczany w wielu miejscach, stanowi więc podstawę w komunikacji z potencjalnymi klientami. Powinien on charakteryzować się niepowtarzalnością, prostotą oraz ponadczasowością. Takie logo możliwe jest do stworzenia przez studio graficzne. Symbol z kreatora graficznego może i nie generuje kosztów, jednak nie jest indywidualnym projektem skrojonym dla konkretnej firmy.

Jak przydatna była ta strona?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocen 5 / 5. Liczba ocen: 3

Jak dotąd brak ocen! Bądź pierwszą osobą, która oceni tę stronę.

Autor:

3 odpowiedzi do “Jak zrobić logo firmy?”

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.