Projekt logo, który otrzymujemy od studia graficznego, będzie wykorzystywany w wielu publikacjach. Trafi on na stronę internetową, do mediów społecznościowych, ale także do materiałów drukowanych. W każdym z tych miejsc będzie mieć różną wielkość. Jak wtedy nie stracić na jego jakości? Przyda się logo w krzywych. Co to oznacza? Przekonajmy się!
Charakterystyczny znak graficzny, który jest umieszczany na produktach to właśnie logo. Widnieje ono również w reklamach, mediach społecznościowych, na stronie internetowej. Logo spotykamy na wizytówkach oraz firmowych gadżetach, jak np. kalendarze, czy długopisy. Powszechne jego wykorzystanie ma określony cel. Jest nim budowanie wizerunku. Poprzez obecność logo w przestrzeni, klienci łatwiej je skojarzą, kiedy staną przed półką sklepową i będą dokonywać zakupów. Znajomość tego charakterystycznego znaku może wpłynąć na wybranie produktów określonego producenta. Podobnie sytuacja przedstawia się w e-commerce. Chętniej kupujemy rzeczy pochodzące od firm, które kojarzymy. Jeśli w tylu miejscach jest obecne logo, to w każdym z nich powinno się nienagannie prezentować. Jak o to zadbać? Odpowiedzią jest logo w krzywych.
Co to jest logo w krzywych?
Z racji tego, że chcemy dbać o wizerunek własnej firmy, powinniśmy zawsze stosować logo w najlepszej wersji. Tak, aby nie wzbudzało ono żadnych wątpliwości odnośnie jakości oraz czytelności. Możliwe jest to dzięki wykorzystaniu pliku wektorowego. Logo w krzywych to zatem wersja, która jest zbudowana na podstawie punktów umieszczonych według odpowiednich współrzędnych i łączących je linii. W ten sposób powstają figury geometryczne, które w efekcie tworzą projekt graficzny. Ogromną zaletą plików wektorowych jest możliwość wykorzystania ich w różnych rozmiarach bez straty na jakości. Można zatem logo w wersji wektorowej powiększać, a ono zawsze będzie wyglądać dobrze.
Gdzie jest wykorzystywane logo w wersji wektorowej?
Wśród plików, które otrzymamy po realizacji zlecenia przez studio graficzne, znajdą się bitmapy oraz wektory. Logo w takiej wersji wykorzystamy zawsze do materiałów drukowanych. Bez względu, czy będą to wizytówki, kalendarze, plakaty, ulotki, czy też umieścimy znak na długopisach, kubkach – zawsze będzie to plik wektorowy. Pozwoli to na zachowanie właściwej jakości logo. Sztuka ta nie uda się, gdy skorzystamy z bitmapy. Bazuje ona bowiem na pojedynczych pikselach. Podczas powiększania takiego pliku, zauważymy spore straty na jakości, które uniemożliwią odczytanie grafiki. Dlatego też logo o odpowiednich rozmiarach w wersji rastrowej wykorzystuje się jedynie w materiałach cyfrowych, czyli np. w mediach społecznościowych.
Jaki format ma logo w krzywych?
Grafik może korzystać z różnych programów graficznych do tworzenia projektów. Najpopularniejsze z nich, czyli Adobe Illustrator, czy CorelDraw pozwalają na zapisywanie plików w swoich formatach. Umożliwiają również tworzenie wersji wektorowych. W paczce, którą otrzymamy od studia graficznego, możemy rozpoznać takie pliki po rozszerzeniach: .ai, .cdr, svg, .eps oraz pdf.
Nie mam logo w wersji wektorowej, co teraz?
Warto dbać, aby zawsze od studia graficznego otrzymywać omawiany znak we właściwej postaci. Brak logo w krzywych uniemożliwia wykorzystanie projektu w przyszłości na materiałach drukowanych. Jeśli będziemy zatem chcieli przygotować koszulki z tym znakiem, zadanie będzie utrudnione. Wersja rastrowa nie spełni naszych oczekiwań oraz drukarni. Czy jeśli nie mamy wersji wektorowej, to możemy ją uzyskać? Owszem, taki proces jest możliwy. Wektoryzacja logo jest jednak dość czasochłonnym zadaniem, wymagającym cierpliwości grafika oraz klienta. Nie jest możliwe jego błyskawiczne zrealizowanie, ponieważ trzeba przenieść do wersji wektorowej wszystkie elementy grafiki, bazując na pliku rastrowym.
Podsumowanie
Żeby było możliwe prawidłowe wykorzystanie logo w materiałach drukowanych, potrzebna jest jego wersja wektorowa, czyli w tzw. krzywych. Dzięki niej, podczas powiększania, grafika nie straci swojej jakości. Możliwe będzie także właściwe odzwierciedlenie kolorów. Warto pamiętać o takiej wersji logo, kiedy otrzymujemy zrealizowany projekt od studia graficznego. W razie konieczności możliwe jest zwrócenie się o jego wektoryzację.
Twoje logo nie jest w krzywych? Dla nas to nie problem! Zrobimy jego wektoryzację! Sprawdź poniższą usługę wektoryzacji logo. Zawsze możesz do nas napisać lub zadzwonić 😉 Pomożemy!