Prowadzenie własnej działalności gospodarczej to dla wielu osób szansa na ustabilizowanie źródła dochodu. Niezwykle ważny jest przy tym atrakcyjny pomysł na biznes. Dotarcie z nim do odpowiedniej grupy docelowej będzie wtedy łatwiejsze. Jaką więc działalność prowadzić? Jaki pomysł na biznes wdrożyć w życie? Sprawdź nasze propozycje!
Założenie własnej działalności gospodarczej jest teraz znacznie łatwiejsze niż kilkanaście lat temu. Zachęcają do tego różne programy, np. realizowane przez urzędy pracy. Dzięki nim możliwe jest uzyskanie dofinansowania na otwarcie własnej działalności gospodarczej, za które można nabyć m.in. sprzęt potrzebny do prowadzenia firmy. Jednak w każdym z przypadków, czy to korzystający z takiego rodzaju wsparcia, czy też nie, potrzebują odpowiedniego pomysłu na biznes. Konkurencja w wielu branżach może być duża, trzeba zatem zaoferować lepszą jakość przy odpowiednim poziomie ceny. Dzięki właściwemu pomysłowi na biznes można zacząć realizować swój rozwój osobisty, a jednocześnie zarabiać na zdobytej dotychczas wiedzy oraz doświadczeniu. To szansa, którą warto wykorzystać! Szukasz pomysłu na biznes? Sprawdź naszą propozycję.
Dofinansowanie z Urzędu Pracy jest w zasięgu Twojej ręki? Zobacz na co przeznaczyć dotację z Urzędu Pracy
Dlaczego warto prowadzić własny biznes?
Prowadzenie biznesu jest związane z pracą na własny rachunek. Świadomi przedsiębiorcy wiedzą, że bez ciągłego zaangażowania nie jest możliwe zarabianie pieniędzy. Mimo to prowadzenie własnego biznesu jest bardzo atrakcyjne. Dlaczego? Przede wszystkim możliwe jest wykonywanie pracy takiej, jaką się lubi, rezygnując jednocześnie z powtarzalności, jaką charakteryzuje się etat w innej firmie lub urzędzie. Podczas prowadzenia własnej działalności gospodarczej realizuje się o wiele więcej zadań, chcąc zapewnić sobie stały dochód. Jest to zatem wyzwanie, które jeszcze bardziej nakręca do działania. Atrakcyjna w przypadku własnej firmy jest również możliwość decydowania dosłownie o wszystkim. Daje to większe spektrum możliwości niż w przypadku pracy na etacie.
Pomysł na biznes, czyli jaką firmę prowadzić?
Tak samo, jak zmienia się świat, tak również zmianom ulegają pomysły na biznes. Dziś wiele osób koncentruje się na sprzedaży oraz świadczeniu usług przez internet. Dostęp do sieci sprawił, że wiele działań można realizować szybciej i łatwiej. Co to oznacza dla osób, które chcą prowadzić własny biznes? Próg wejścia do otwarcia firmy jest znacznie mniejszy niż kilka – kilkanaście lat temu. Mimo to zawsze trzeba zacząć od podstaw – odpowiedniego pomysłu na biznes. Poniżej prezentujemy listę naszych propozycji, które mogą w tym pomóc.
1. E-commerce, czyli sprzedaż przez internet
Poprzez internet można w szybki sposób dotrzeć do potencjalnych klientów. Przekonało się o tym już wielu przedsiębiorców, którzy jako pomysł na biznes wykorzystali sprzedaż. E-commerce ciągle się rozrasta. Powstają coraz to nowe i ciekawe sklepy internetowe. Konkurują one ze sobą nie tylko pod względem towarów, ich dostępności, ale także jakości obsługi podczas robienia zakupów, jak i po sprzedaży. Pomysł na biznes, jakim jest prowadzenie własnego sklepu internetowego, wymaga sporego zaangażowania od samego początku. Potrzebne jest bowiem znalezienie hurtowni, zdobycie produktów, przygotowanie ich opisów, zdjęć, stworzenie strony internetowej oraz obsługa całego procesu sprzedażowego i logistycznego. Jednak jest to jeden z najatrakcyjniejszych pomysłów na biznes, który może bardzo dobrze prosperować i przynosić znaczące zyski.
2. Tworzenie stron internetowych
Każda działalność gospodarcza wymaga obecności w internecie. To najlepszy sposób na promowanie firmy i możliwość nawiązania relacji z grupą docelową. Dlatego też dobrym pomysłem na biznes jest tworzenie stron internetowych. To kreowanie miejsca, z którego potencjalni klienci mogą dowiedzieć się o firmie, zapoznać z jej produktami, usługami oraz nawiązać kontakt z przedsiębiorstwem. Zaprojektowanie strony internetowej, a następnie jej zakodowanie wymaga odpowiedniej wiedzy i umiejętności. Można się ich nauczyć, ponieważ w internecie dostępnych jest wiele kursów dotyczących UX/UI, a także programowania. Jeśli ktoś posiada właściwy zakres wiedzy, będzie łatwiej zrealizować ten konkretny pomysł na biznes. Tworzenie stron internetowych pomaga nie tylko w dotarciu do odpowiedniej grupy docelowej. Jest to również jeden ze sposobów reklamowania przedsiębiorstwa, ale także wzbudzania zainteresowania konkretnym produktem lub usługą.
3. Prowadzenie profili w mediach społecznościowych
Innym, ale równie ciekawym pomysłem na biznes, jest prowadzenie profili w mediach społecznościowych. One także pomagają w promowaniu firmy, a także nawiązaniu i podtrzymywaniu relacji z klientami. Social media skracają drogę dotarcia do grupy docelowej. Za ich pośrednictwem możliwe jest skoncentrowanie się na osobach, które są zainteresowane konkretnymi produktami lub usługami, lub też z nich skorzystały. Prowadzenie profili w mediach społecznościowych wymaga kreatywności oraz dostępności. Są one niezbędne do tworzenia ciekawych postów, często połączonych z grafikami lub zdjęciami, a także contentu wideo.
4. Influencer
Interesującym pomysłem na biznes jest także zostanie influencerem. W pewnym sensie przypomina ono wcześniej wymienione prowadzenie profili w mediach społecznościowych, ale jest połączone z marką osobistą. Influencer to osoba, która tworzy content angażujący odbiorców, a także ma wpływ na ich zachowania oraz postawy. Prowadzenie firmy w oparciu o taki pomysł na biznes to bazowanie na własnej wiedzy, doświadczeniu, ale też współpraca z markami. Influencer wykorzystuje także rozpoznawalność w sieci do promowania produktów innych przedsiębiorstw. Dzięki temu zyskuje atrakcyjne wynagrodzenie.
5. Copywriting
Publikowanie angażujących i użytecznych treści w internecie to domena nie tylko firm, ale również marek osobistych. Często ich stworzenie zlecane jest copywriterom. To osoby, które na zamówienie przygotowują określony content, wyczerpujący dany temat. Copywriting jest więc kolejnym pomysłem na biznes. Treści tworzone w ramach takiej działalności wykorzystywane są na stronach internetowych, blogach, w katalogach, na ulotkach, w prasie drukowanej, a także mediach społecznościowych. Copywriter musi więc posiadać umiejętność pisania tekstów, które przyciągają odbiorców, a jednocześnie umiejętnie wpływają na podejmowanie decyzji zakupowych. Pomysł na biznes, jakim jest tworzenie treści na zamówienie, jest dochodowy. Coraz więcej firm potrzebuje wsparcia w tym zakresie, ponieważ copywriting jest nie tylko sposobem na reklamę, jest również wsparciem procesu pozycjonowania, czyli zdobywania wysokich miejsc w wynikach wyszukiwania.
6. Szkolenia online
Internet umożliwił nie tylko prostsze i szybsze zakupy, czy też załatwianie niektórych spraw urzędowych. Pomógł także w rozwoju osobistym. Dlatego też pomysł na biznes, którym jest prowadzenie szkoleń online, ma szansę na duże zyski. Rozmaite kursy, np. programowania, zarządzania firmą, projektowania, fotografii, mogą być publikowane na dedykowanej stronie internetowej. Twórcy mogą je również umieszczać na specjalnie przeznaczonych platformach szkoleniowych, a tym samym zwiększyć grono zainteresowanych, którzy wykupią do nich dostęp.
7. Wirtualni asystenci
Firmy bardzo często decydują się na zatrudnianie osób, które będą pomagać w kwestiach organizacyjnych. Umawianie spotkań, dokonywanie płatności za faktury, odpowiadanie na wiadomości to tylko część obowiązków, które przedsiębiorcy chcą outsourcować. Pomysł na biznes, który pomaga rozwiązać takie problemy, to wirtualni asystenci. Osoby, które zdecydują się na prowadzenie takiej firmy, wynajmowane są na godziny – w tym czasie realizują obowiązki związane z aspektami organizacyjnymi innych przedsiębiorstw. Tym samym umożliwiają zapanować nad ewentualnym chaosem, a jednocześnie skupić się na najważniejszych kwestiach związanych z produkcją lub świadczeniem usług. Aby zrealizować pomysł na biznes, jakim jest wirtualny asystent/asystentka, należy zaopatrzyć się w sprzęt komputerowy, a także umiejętności związane z organizacją czasu pracy. Można bowiem świadczyć tego typu usługi nie dla jednej firmy, a dla kilku. Istotne jest przy tym silne promowanie własnej marki.
8. Pozycjonowanie
Następnym pomysłem na biznes, który warto rozważyć, jest pozycjonowanie. Nie od dziś wiadomo, że wyszukiwarka internetowa jest najczęściej wykorzystywanym narzędziem. Firmy chcą za jej pośrednictwem trafiać do grup docelowych, a tym samym więcej sprzedawać. Pozycjonowanie jest stale rozwijającym się procesem, którego celem jest zwiększanie widoczności stron internetowych i marek w sieci. Wymaga on bycia ciągle na bieżąco ze zmianami algorytmów, które należy uwzględniać w realizowanych działaniach. Pozycjonowanie jako pomysł na biznes jest bardzo dochodowe. Dobrze poprowadzone procesy wpływają na rozpoznawalność marek oraz ich zyski. Dlatego przedsiębiorcy poszukują specjalistów do stałej współpracy, jak i konsultacji w zakresie pozycjonowania.
9. Tworzenie grafik
”Content is king” to cytat, który był, jest i niewątpliwie będzie jeszcze wielokrotnie powtarzany. Trzeba jednak pamiętać, że dotyczy on nie tylko samych treści, ale również grafik. Ilustracje przyciągają wzrok szybciej niż tekst. Dlatego dobrym pomysłem na biznes jest tworzenie grafik. Oznacza to projektowanie ulotek, banerów, katalogów, wizytówek, a także bardzo ważnego w życiu każdego przedsiębiorstwa logo. Przez grafiki przekazuje się emocje, a także pozytywne skojarzenia. W ten sposób można wzbogacić przekaz, który ma trafić do potencjalnych lub aktualnych klientów. Ale tworzenie grafik nie ogranicza się tylko do takiego ich wykorzystania. To również projektowanie interfejsów, np. stron internetowych oraz aplikacji. Istotna staje się zatem użyteczność, która pozwala na skorzystanie z danego serwisu lub oprogramowania. Co za tym idzie, tworzenie grafik jest ciągle atrakcyjnym pomysłem na biznes.
10. Doradztwo biznesowe
Firmy potrzebują niekiedy wsparcia nie tylko organizacyjnego, ale także w zakresie rozwiązania problemów lub ukierunkowania. Doradztwo biznesowe jest więc kolejnym interesującym pomysłem na biznes. Przekazywanie wiedzy w zakresie zarządzania organizacją, wyznaczania jej celów, realizowania zadań, to domena tego typu firm. Niezbędna jest przy tym spora wiedza podparta doświadczeniem oraz sukcesami. Z tych też powodów doradztwo biznesowe jako pomysł na biznes nie jest dla wszystkich. Trzeba przy tym pamiętać, że świadczenie tego typu usług wiąże się ze sporą odpowiedzialnością. Wskazuje się bowiem kierunek działań oraz rozwoju innym firmom. Od tego może zaś zależeć ich dalsze funkcjonowanie.
11. Nauka języków
Pomysłem na biznes jest również nauka języków. Zajęcia z takiego zakresu można prowadzić zarówno stacjonarnie, jak i online. Coraz więcej osób chce się bowiem uczyć nowych języków. Ma to związek z rozwojem osobistym, coraz częstszymi podróżami zagranicznymi (prywatnymi oraz służbowymi), a także pracą w organizacjach spoza naszego kraju. Znajomość języka obcego niezbędna jest więc do komunikacji, a także wykonywania swojego zawodu.
Prowadzenie takiej działalności gospodarczej wiąże się z inwestycją w reklamę. Można ją realizować za pośrednictwem internetu, jak i drukowanych materiałów. Jeśli zajęcia odbywają się stacjonarnie, np. w wynajmowanym lokalu, warto go również odpowiednio oznaczyć szyldem. Pomysł na biznes zakładający naukę języków może być również prowadzony z wykorzystaniem internetu. Spotkania z uczniami poprzez sieć, czy też tworzenie specjalnych kursów, to tylko niektóre z zadań, które można zrealizować, aby firma stała się dochodowa.
12. Nauka gry na instrumentach
Podobnie, jak w przypadku języków obcych, popularna jest nauka gry na instrumentach. Pomysł na biznes polegający na przekazywaniu takiej wiedzy i kreowaniu umiejętności jest bardzo kuszący. Można bowiem uczyć tego, co stało się pasją lub hobby. Zajęcia z nauki gry na instrumentach mogą być prowadzone w wynajmowanym lokalu, a także z dojazdem do klienta. Wypromowanie takiej działalności często odbywa się „pocztą pantoflową”, ale nie można zapominać o reklamie w internecie. Przyda się więc stworzenie strony internetowej, a także profili w mediach społecznościowych. Można na nich publikować ciekawy content, który zachęci potencjalnych klientów do skorzystania z usług, jednocześnie budując wizerunek swojej marki.
13. Sprzątanie
Sprzątanie to czynność, na którą nie zawsze ma się czas. Zwłaszcza przy natłoku zawodowych i rodzinnych obowiązków. Dlatego firma sprzątająca, to kolejny pomysł na biznes. Z takich usług korzysta coraz więcej osób prywatnych, ale także instytucji. Niezbędne będzie więc zaopatrzenie się w sprzęt, akcesoria oraz artykuły chemiczne. Sprzątanie może być świadczone jako usługa jednorazowa oraz cykliczna. Ta druga forma staje się coraz bardziej popularna, dzięki czemu zyskują obydwie strony – firma ma stałych klientów, którzy mają posprzątane np. w domu lub w biurze.
14. Fotografowanie i wideofilmowanie
Czasy się zmieniają, a moda na uwiecznianie ważnych chwil nie przemija. Pomysł na biznes w zakresie fotografowania i wideofilmowania jest więc wykorzystywany przez wiele osób, które otwierają własną działalność gospodarczą. Zdjęcia i filmy robione podczas rodzinnych uroczystości (np. urodziny, chrzciny, ślub), czy też w trakcie firmowych imprez, konferencji, są doskonałą pamiątką, do której się wraca latami. Fotografowanie i wideofilmowanie może dotyczyć również projektów niezbędnych w komunikacji przedsiębiorstw z klientami. Zakres działania firmy bazującej na takim pomyśle na biznes jest zatem spory. Do realizacji zadań niezbędny będzie dobry sprzęt, oprogramowanie oraz umiejętności.
15. Auto detailing (Car detailing)
Następnym pomysłem na biznes jest auto detailing. Polega on na czyszczeniu oraz konserwacji samochodów. Dzięki temu pojazdy wyglądają jak nowe. Dlaczego auto detailing to dobry pomysł na biznes? Samochody stały się czymś więcej niż środkiem lokomocji. Są one wyznacznikiem statusu, a w przypadku wielu modeli także spełnieniem marzeń. Każdy chce, aby wyglądały dobrze mimo upływu lat. Nawet starsze modele, które już nie wyglądają świeżo, po wykonaniu car detailingu zyskują wizualnie. Stają się wizytówką swoich właścicieli. Do prowadzenia takiego biznesu potrzebny będzie lokal, w którym można będzie wykonywać wszystkie prace związane z czyszczeniem, konserwacją oraz renowacją. Konieczne będą również rozmaite narzędzia oraz produkty chemiczne. Wszystko po to, aby po zakończeniu prac, auto prezentowało się nienagannie.
16. Trener personalny
Tworząc listę sprawdzonych pomysłów na biznes, nie sposób pominąć trenerów personalnych. Doradztwo w zakresie poprawy sylwetki, diety, a zarazem zadbania o własne zdrowie jest poszukiwane przez wiele osób. Trener personalny sprawuje wtedy nadzór nad ćwiczeniami – dobiera je do aktualnej kondycji fizycznej klienta. Wyznacza plan treningów, a także doradza w zakresie składu posiłków. Dzięki temu można zwiększyć swoją aktywność fizyczną, schudnąć oraz poprawić stan zdrowia. Pomysł na biznes, jakim jest trener personalny, realizuje się stacjonarnie, z dojazdem do klienta, ale wykorzystuje się również do tego internet. Tu przydatne będą narzędzia reklamowe, jakimi są ulotki, wizytówki, ale także kampanie prowadzone w mediach społecznościowych.
17. Prowadzenie bloga
Ciekawym pomysłem na biznes online jest prowadzenie bloga. Wymaga on sporego zaangażowania. Stworzenie atrakcyjnego bloga to nie tylko dbanie o jego wygląd, ale przede wszystkim o treści. To one odgrywają najważniejszą rolę w przyciąganiu odbiorców. Napisanie dobrego artykułu, niosącego za sobą wartość, jest czasochłonne. Konieczny jest research oraz odpowiedzialne podawanie informacji. Tak można zbudować wokół bloga społeczność, która będzie komentować artykuły, a także polecać je innym. Na czym więc można zarobić, jeśli prowadzi się bloga? Wraz ze zwiększaniem jego zasięgów pojawić się mogą propozycje współprac – np. recenzji produktów lub usług, uczestnictwo w konferencjach. Pomysł na biznes związany z prowadzeniem bloga to również tworzenie kursów oraz treści dostępnych za opłatą.
W promocji bloga pomagają reklamy Google Ads, a także w mediach społecznościowych. Warto także stworzyć atrakcyjne logo, które będzie wykorzystane w wielu publikacjach (np. wspomnianych już kursach).
18. Tworzenie aplikacji
Za pomocą programowania można stworzyć rozmaite aplikacje. Mogą być one przeznaczone na komputery, jak i smartfony, a także tablety. Tworzenie aplikacji jest więc kolejnym pomysłem na biznes. Co ciekawe, można go prowadzić całkowicie online. W przypadku programistów oraz tworzenia aplikacji praca zdalna nie jest niczym obcym ani nowym. Takie świadczenie usług odbywa się coraz częściej na zasadzie B2B.
Osoba samozatrudniona może współpracować jednocześnie z kilkoma klientami – zależy to głównie od ilości poświęcanego czasu, zarobków oraz chęci przełączania kontekstu swojej pracy (projekty mogą być różne). Tym samym możliwe jest tworzenie aplikacji i rozwijanie tych, które już funkcjonują na rynku i mają wielu użytkowników, a także takie, które są domeną startupów i zdobywają branżę, do której są skierowane.
Promowanie biznesu opartego na pomyśle tworzenia aplikacji zależy od wielkości prowadzonej firmy. Jeśli jest ona duża, to przydatna stanie się strona internetowa, pozycjonowanie, a także działania w mediach społecznościowych. W przypadku świadczenia usług jedynie przez osobę samozatrudnioną to zdobywanie klientów odbywa się podobnie jak w przypadku szukania pracy.
19. Nagrywanie podcastów
Podcasty spotykają się z coraz większą uwagą odbiorców. To audycje, które są dostępne na życzenie. Można z nich skorzystać w dowolnej chwili. Nagrywanie podcastów jest również pomysłem na biznes. Można bowiem tworzyć je dla zewnętrznych firm. Dysponując odpowiednim sprzętem, wiedzą z zakresu ich produkcji, możliwe jest zarabianie na nagrywaniu podcastów. Przyda się również otwartość – jest ona niezbędna podczas audycji, które bazują na wywiadach. Podcasty mają różną tematykę. Mogą dotyczyć m.in. aktualnych wydarzeń, zagadnień marketingowych, nauki, sportu. Poprzez podcasty dociera się do odbiorców, którzy konsumują treści w szczególny sposób – słuchając ich w trakcie jazdy samochodem, biegania, podróżowania rowerem, a nawet sprzątania. Zapoznanie się z nimi jest więc wygodniejsze od czytania książek, czy oglądania materiałów wideo. Podcasty mogą być publikowane w wielu miejscach, np. na stronie internetowej, ale także w popularnych usługach, jak Spotify.
20. Prowadzenie kanału na YouTube
Kolejny pomysł na biznes również jest związany z contentem. Było już tworzenie treści pisanych, mówionych, czas więc na materiały wideo. Prowadzenie kanału na YouTube jest pomysłem na biznes, z którego skorzystało wielu znanych influencerów. To praca, która nie należy do najłatwiejszych. Trzeba bowiem stać się twarzą kanału, występować w publikowanych materiałach, a nie każdy to lubi. Niezbędne więc będzie przełamanie własnych lęków oraz stresu. Prowadzenie kanału na YouTube może dotyczyć rozmaitej tematyki. Może ona poruszać kwestie nauki, programowania, komentowania rzeczywistości, a także szeroko pojętej technologii. Zarabianie w tym przypadku związane jest z ilością wyświetleń, a tym samym monetyzacją treści. Dochód może pochodzić również ze współprac z markami.
21. Usługi tłumaczeniowe
Chociaż znajomość języków obcych jest coraz większa, to nadal dobrym pomysłem na biznes jest świadczenie usług tłumaczeniowych. Są one potrzebne wielu osobom prywatnym, jak i firmom. Warto bowiem pamiętać, że prawidłowe tłumaczenie dokumentów, w tym regulaminów, a także wiadomości, to uwzględnienie kontekstu zawartego w oryginalnej treści. Świadczenie usług tłumaczeniowych może być realizowane całkowicie online. W aktualnych czasach dąży się bowiem to pełnej cyfryzacji. Dzięki temu wszelkiego rodzaju dokumenty mogą być dostarczane do tłumaczenia online. Oczywiście do prowadzenia takiego biznesu niezbędna jest bardzo dobra znajomość języków obcych.
Do jego reklamowania można wykorzystać ciekawie zaprojektowaną stronę internetową. Zawierać będzie ona szereg ważnych informacji, jak np. języki, z których oferuje się tłumaczenie, czas realizacji usługi, cennik. Stronę internetową warto również pozycjonować, aby zdobywać klientów na podstawie ich działań w wyszukiwarce. Przydatna będzie również identyfikacja wizualna, czyli logo, stopka mailowa, wizytówki. Do promocji pomysłu na biznes opartego na usługach tłumaczeniowych można wykorzystać również reklamy w mediach społecznościowych, a także Google Ads.
22. Usługi księgowe
Poruszanie się w świecie podatków, księgowania i rozliczania faktur nie jest łatwe. Dlatego też wielu przedsiębiorców decyduje się na outsourcing w tym zakresie. Zatem bardzo dobrym pomysłem na biznes są usługi księgowe. Konieczna jest jednak znajomość przepisów w tym zakresie, a także specjalistycznego oprogramowania. Do prowadzenia samodzielnie ksiąg rachunkowych niezbędny jest również specjalny certyfikat, który do tego uprawnia. Usługi księgowe mogą być świadczone online, jak i stacjonarnie. Są one coraz bardziej popularne z uwagi na ilość powstających firm, a także skomplikowane przepisy.
Pomysł na biznes bazujący na usługach księgowych można promować na wiele sposobów. Pierwszym jest strona internetowa. W jej ramach można stworzyć bloga, na którym będzie poruszana tematyka związana z aktualnymi zmianami podatkowymi, a także wskazówkami. W przypadku witryny nie można zapomnieć o pozycjonowaniu – w zależności od tego, gdzie się chce świadczyć usługi, może ono dotyczyć konkretnej lokalizacji, jak i całego kraju. Promowanie usług księgowych można również realizować za pomocą reklam Google Ads. Jeśli działalność prowadzona będzie w punkcie, który mogą odwiedzać klienci, warto pomyśleć o odpowiednim jego oznakowaniu. Przydatne będą również wizytówki z niepowtarzalnym logo.
23. Event manager
Event manager, czyli planowanie uroczystości i wydarzeń to następny pomysł na biznes. Jest on interesujący z wielu powodów. Przede wszystkim wymaga zorganizowania osoby, która go prowadzi. Niezbędne jest bowiem zaplanowanie uroczystości lub wydarzenia, jego przebiegu, a także wybór miejsca, w którym będzie się odbywać. Poza tym event manager dba, aby były one dopasowane do oczekiwań zamawiających taką usługę oraz osób, które będą uczestnikami. W ten sposób można zorganizować konferencję branżową, targi, szkolenie, a także uroczystości typowo rodzinne, jak ślub, urodziny, komunia. Event manager ma odpowiedzialne zadanie, ale jest ono sowicie wynagradzane.
Reklama takiego biznesu to w głównej mierze działania w internecie. Pierwszym krokiem jest zaprojektowanie niepowtarzalnej strony internetowej. Drugim zaś jej wypromowanie poprzez pozycjonowanie. Warto uwzględnić pozycjonowanie lokalne, jeśli taki pomysł na biznes będzie działać w okolicach zarejestrowania działalności gospodarczej. Niezbędne będą również reklamy Google Ads. Event manager nie może prowadzić swojego biznesu bez identyfikacji wizualnej. Logo, a także wizytówki pomagają w budowaniu wizerunku.
24. Usługi osobistego szefa kuchni
Wyjście do restauracji, aby zjeść coś pysznego, innego niż się samemu przygotuje, to jeden ze sposobów na spędzanie wolnego czasu, rozrywkę oraz spotkania ze znajomymi. A co gdyby prawdziwy kucharz zawitał do domowej kuchni? Niecodzienny, ale nieustannie rozwijający się pomysł na biznes to właśnie usługi osobistego szefa kuchni. Polega ona na wynajmowaniu 1 osoby lub całego zespołu, który zajmie się przygotowaniem posiłków. Może to być gotowanie na prywatne kolacje, spotkania ze znajomymi, firmowe eventy, plenerowe lub kameralne uroczystości. Pomysł na biznes, jakim jest świadczenie usługi osobistego szefa kuchni, przewiduje również prowadzenie warsztatów. Klienci mogą więc zrezygnować z samodzielnego gotowania podczas spotkań i uroczystości. Zamiast tego mają czas na rozmowy i rozrywkę. Z kolei profesjonalny kucharz zajmuje się wszystkimi posiłkami.
Aby dotrzeć do klientów z takim pomysłem na biznes, należy zacząć od podstawowej rzeczy, jaką jest strona internetowa. To właśnie w sieci klienci wyszukują usług osobistego szefa kuchni. Strona internetowa powinna być wyposażona w system rezerwacji, a także płatności. Żeby wypromować witrynę, potrzebne będzie również pozycjonowanie. Szef kuchni powinien także pamiętać o identyfikacji wizualnej. Niepowtarzalne logo, wizytówki, katalogi, kitel kucharski, fartuch, obrandowanie samochodu, to elementy, o które warto zadbać.
25. Tworzenie dekoracji i ozdób
Wiele osób uprawia tzw. rękodzieło. W jego ramach powstają niesamowite dekoracje i ozdoby. Ich tworzenie i sprzedawanie to również pomysł na biznes. Dekoracje do domu, ogrodu, a także jako wyposażenie sklepów, czy też siedzib firm, zdobywają coraz większą popularność. Co ciekawe, przywiązuje się znaczną uwagę do tego, skąd pochodzą i czy są niepowtarzalne. Każdy bowiem chce mieć wyjątkowe ozdoby, takie, których nikt więcej nie posiada. To gwarantuje rękodzieło. Wszystkie dekoracje wykonywane są zazwyczaj ręcznie. Nie ma w tym powtarzalności. Ułożenie poszczególnych elementów ozdoby może się różnić, a to nadaje im wyjątkowości.
Sprzedaż tworzonych dekoracji i ozdób może być prowadzona przez internet. Potrzebny będzie do tego sklep z modułami wspomagającymi płatności oraz obsługę zamówień. W dotarciu do klientów pomoże pozycjonowanie oraz reklamy Google Ads. Przydatne będzie również prowadzenie profili w mediach społecznościowych oraz korzystanie z oferowanych przez nie płatnych form promocji. Osoby decydujące się na wykorzystanie pomysłu na biznes, jakim jest tworzenie dekoracji i ozdób, powinny zainteresować się również opakowaniami tworzonego rękodzieła.
26. Korepetycje online
Pomysłem na biznes online jest także prowadzenie korepetycji. Infrastruktura internetowa jest na tyle rozwinięta, że umożliwia spotkania online. Służą temu również nowoczesne aplikacje oraz usługi. Ten pomysł na biznes mogą wykorzystać osoby, które są nauczycielami lub posiadają odpowiedni zakres wiedzy z danego przedmiotu. Do prowadzenia firmy świadczącej korepetycje online potrzebny będzie sprzęt komputerowy, oprogramowanie (możliwe jest wykorzystywanie bezpłatnych usług, jak np. Google Meet), kamera oraz mikrofon. Wszystko po to, aby jakość prowadzonych lekcji stała technicznie na wysokim poziomie. Uczestnictwo w korepetycjach online może odbywać się za pomocą komputera, tabletu, a nawet smartfona. Podczas zajęć można udostępniać ekran, przeprowadzać wewnętrzne sprawdziany, a także wykorzystywać cyfrową tablicę interaktywną.
Jak w większości pomysłów na biznes online, do reklamowania korepetycji potrzebna będzie strona internetowa. Na niej powinien znaleźć się opis usługi. Warto rozważyć także system rezerwacyjny oraz płatności. Zwiększenie zasięgów takiego pomysłu na biznes można osiągnąć za pośrednictwem reklam Google Ads.
27. Doradztwo zawodowe
Nie każdy wie, jaki chce zawód wykonywać w przyszłości. Zatem dobrym pomysłem na biznes jest doradztwo zawodowe. Możliwości rozwoju jest bowiem wiele. Tuż przed rozpoczęciem kariery zawodowej ciężko jest wybrać samemu, w którą stronę powinna ona zmierzać. W tym właśnie pomaga omawiany biznes. Firmy świadczące usługi w zakresie doradztwa zawodowego oferują spotkania, analizy, na podstawie których są w stanie udzielić wsparcia w zakresie dalszego rozwoju. Dotyczy on zarówno sfery edukacyjnej, jak i zawodowej. Pomoc profesjonalistów umożliwia podjęcie decyzji dotyczącej przyszłości. Takie wsparcie może być udzielane osobom, które są w wieku licealnym, a także takim, które już podjęły się wykonywania określonego zawodu, ale nie czują się w nim spełnione. Z pomocy doradztwa zawodowego korzystają również ci, którzy szukają pracy, ale po wielu próbach nie są w stanie jej zdobyć.
Realizowanie spotkań w ramach doradztwa zawodowego może być prowadzone offline oraz online. Dlatego warto zaopatrzyć się w odpowiedni sprzęt komputerowy. Podczas spotkań offline niezbędny będzie laptop, a gdy grono osób uczestniczących jest duże, przydatny będzie również projektor. Doradztwo zawodowe może być promowane na wiele sposobów. Jednym z nich jest blog, na którym umieszczane będą ciekawe i merytoryczne artykuły ze wskazówkami. Świadczenie usług doradztwa zawodowego wymaga również kolportażu cyfrowych i drukowanych materiałów. Dlatego dobrze jest zadbać o ich spójny wygląd. Ofertę zgodną z omawianym pomysłem na biznes warto przedstawić jednostkom edukacyjnym, a także umieścić ją na stronie internetowej.
28. Opieka nad zwierzętami
Wszyscy, którzy mają w swoich domach zwierzęta, wiedzą, że nie zawsze można im poświęcić tyle czasu, ile wymagają. Zdarza się również, że trzeba szukać kogoś, kto się nimi zajmie w trakcie wyjazdu (np. urlopowego). Opieka nad zwierzętami to następny pomysł na biznes. Usługa polega na prowadzeniu hotelu, zajmowaniem się pupilami w trakcie wyjazdów (również w domu), karmieniu, a także wyprowadzaniu na spacery. Pomysł na biznes oparty na opiece nad zwierzętami dotyczy również troszczenia się o nie, kiedy właściciel jest zajęty.
Klienci szukają opieki nad zwierzętami głównie w wyszukiwarce. Dlatego reklamowanie takiego pomysłu na biznes warto rozpocząć od dedykowanej witryny oraz pozycjonowania lokalnego. Wspomagać je można reklamami Google Ads. Dodatkowo warto promować firmę zajmującą się opieką nad zwierzętami poprzez wizytówkę Google. Jest ona darmowa, a umożliwia dodanie najważniejszych informacji, lokalizację widoczną w mapach Google oraz dodawanie ocen i opinii przez klientów.
29. Opieka nad dziećmi
Rodzice niekiedy muszą powierzyć opiekę nad dziećmi innym osobom. Wynika to m.in. z powrotu do pracy, a także obowiązków zawodowych. Wtedy też osoba świadcząca usługę opieki nad dziećmi jest bardzo pomocna. To także świetny pomysł na biznes. W ramach prowadzonej firmy można świadczyć usługi samodzielnie. Opieka nad dziećmi może być realizowana na pełen etat, jego część, dorywczo, a także jednorazowo. Trzeba mieć jednak do tego odpowiednie predyspozycje oraz doświadczenie. Jeśli ten pomysł na biznes będzie zrealizowany z pomysłem, może się on znacznie rozrastać. Zamiast samodzielnego świadczenia usługi, można zatrudniać kolejne osoby. Wtedy też tworzona jest agencja opiekunek.
Opieka nad dziećmi to usługa, która początkowo promowana jest za pomocą tzw. poczty pantoflowej. Rodzice przekazują sobie informacje o jakości udzielanego wsparcia. Mimo to warto rozważyć stworzenie strony internetowej oraz bloga. Zawarte na nim porady mogą być skierowane do rodziców, a także innych opiekunów. Tym samym wspomaga się budowanie marki. Promocja firmy zajmującej się opieką nad dziećmi w internecie to także pozycjonowanie lokalne. Zazwyczaj osoby szukające wsparcia decydują się na wpisanie frazy kluczowej opatrzonej nazwą miejscowości.