Streaming live, czyli jak działa strumieniowanie na żywo

Czas czytania: ok. 7 minut

Streaming live to jedna z możliwości wypromowania swojej firmy, a także produktów lub usług. Ze strumieniowania wideo na żywo korzysta coraz więcej przedsiębiorców, a mają do dyspozycji wiele narzędzi. Jak to wszystko działa? Czy warto, aby firma prowadziła streaming live? Kwestie te rozważamy w dalszej części artykułu, zrób to razem z nami!

W internecie pojawiają się kolejne funkcje, które mogą wykorzystywać przedsiębiorcy w ramach swoich działań promocyjnych. Kilka lat temu zagościł w nich streaming live, który na początku bardzo intrygował. Zaczęli go wykorzystywać głównie influencerzy, którzy testowali nowy format. Z biegiem czasu stał się on na tyle popularny, że zainteresowali się nim twórcy kolejnych aplikacji mobilnych oraz media społecznościowe. Dziś znaczna większość z nich pozwala na streaming live. Tylko jak go może wykorzystywać firma, która chce się promować?

Przeczytaj także: Co to jest favicon i Open Graph?

Co to jest streaming live?

Streaming live to strumieniowanie wideo w czasie rzeczywistym. Wykorzystuje się w tym celu aplikacje oraz serwisy, które zajmują się przekazywaniem obrazu użytkownikom. Jednym z najbardziej znanych rozwiązań, który przyczynił się do popularyzacji streamingu live był Periscope. Aplikacja umożliwiała strumieniowanie na żywo, o czym informacje dystrybuowane były m.in. na Twitterze (który był jego właścicielem). Korzystał z niej m.in. Jarosław Kuźniar, który prowadził swoje live’y podczas jazdy samochodem.

Dziś streaming live umożliwia większość mediów społecznościowych. Można więc prowadzić transmisję za pośrednictwem Facebooka, Instagrama, LinkedIna i oczywiście Twittera – w jego przypadku już nie za pośrednictwem Persicope.

Zobacz również: Czym jest WebP i dlaczego pobiera się zamiast JPG?

Do czego firma może wykorzystać streaming live?

Streaming live stał się bardzo popularny. Na przestrzeni lat ewoluował do większych przedsięwzięć, niż tylko mówienie do kamery smartfona. Dziś strumieniowanie na żywo wykorzystują influencerzy, celebryci, a także firmy. To doskonały sposób na budowanie wizerunku, zarówno osobistego, jak i dotyczącego marki. Do czego przedsiębiorcy mogą stosować streaming live?

Webinary

Chęć zdobywania nowej wiedzy to domena tych czasów. Jedną z najlepszych form jej przekazywania są webinary. Marka, która organizuje takie wydarzenie, ma szansę na podzielenie się cennymi informacjami lub zwrócenie uwagi na coś, o czym ktoś wcześniej nie mówił lub świadomość o tym fakcie jest dość niska. Podczas webinarów firmy poruszają tematykę w znacznym stopniu związaną z produktem lub usługą, który mają w swojej ofercie. Jednak nie jest to typowa, najprostsza reklama, jak spot telewizyjny. Webinar to coś więcej – możliwość uświadomienia, podzielenia się istotną wiedzą.

Webinary mogą być organizowane przez firmy we własnym zakresie, czyli prowadzone są przez osoby zatrudnione w przedsiębiorstwie. Jednak coraz częściej można spotkać streaming live wydarzeń, do których zapraszani są goście z zewnątrz, np. powiązani tematycznie z działalnością marki. Wtedy zyskują na tym obydwie strony: zarówno firma, jak i osoba zaproszona – wszyscy budują swój wizerunek.

Sesje Q&A

Q&A, czyli sesje pytania-odpowiedzi są bardzo popularne wśród influencerów. Ale firma również może wykorzystywać ten format podczas streamingu live. W przypadku marki pytania i odpowiedzi będą jednak dotyczyć produktów, usług, zasad funkcjonowania przedsiębiorstwa, procesu produkcyjnego, sposobu realizacji zleceń, czy też porad dotyczących biznesu.

Sesje Q&A realizowane przez firmę to świetny sposób na przybliżenie produktów lub usług oraz odpowiedź klientom na nurtujące ich pytania.

Konferencje

Wszelkiego rodzaju konferencje tematyczne, są doskonałą szansą dla przedstawicieli firmy na wypromowanie marki i zdobycie cennych kontaktów. To również możliwość przeprowadzenia streamingu live. Oczywiście nie z przebiegu całej konferencji, ale np. panelu dyskusyjnego, w którym bierze udział przedstawiciel firmy. Wszystko jednak powinno się odbyć za zgodą organizatorów – zwłaszcza, jeśli udział w tego rodzaju spotkaniu jest płatny.

Ten artykuł też Cię może zainteresować: Jak przygotować zdjęcia na stronę internetową lub bloga?

Firma od kulis

Streaming live to także świetna okazja do pokazania potencjalnym klientom firmy od kulis. Można w ten sposób zaprezentować:

  • proces produkcyjny,
  • realizację usługi,
  • prace kreatywne związane z produktem lub usługą,
  • jak wygląda praca w przedsiębiorstwie.

Pokazanie firmy od kulis ma na celu przybliżenie jej klientom, a także zbudowanie wizerunku przyjaznej marki.

Jakie platformy mogą się przydać do streamingu live?

Platform, które umożliwiają streaming live jest całkiem sporo. Jednak niektóre z nich są najbardziej popularne. Zaliczamy do nich:

  • Facebook,
  • Instagram,
  • YouTube,
  • Twitter.

Co się przyda do streamingu live?

Streaming live to wydarzenie, do którego warto się przygotować. Nie tylko pod względem merytorycznym, ale także wizerunkowym. Mimo wszystko dobrze jest pamiętać o naturalności. W zależności od tego, jakiego wydarzenia będzie dotyczyło strumieniowanie na żywo, mogą przydać się:

  • landing page z formularzem zapisu na wydarzenie,
  • grafiki do mediów społecznościowych,
  • newsletter,
  • infografiki,
  • prezentacje multimedialne.

Przeczytaj także: Gdzie zarejestrować logo i nazwę firmy?

Jakie są zalety streamingu live?

Przeprowadzenie strumieniowania na żywo wprowadza firmę na wyższy poziom zaangażowania w kontakt z aktualnymi oraz potencjalnymi klientami. Wśród zalet streamingu live wymienia się:

  • zwiększenie zasięgu organicznego,
  • wzmocnienie i przyspieszenie procesu sprzedaży,
  • dotarcie do większego grona potencjalnych klientów,
  • pokazanie marki od innej – bardziej ludzkiej strony,
  • zwiększenie zaangażowania odbiorców.

Podsumowanie

Strumieniowanie w czasie rzeczywistym wideo to streaming live. Zabieg ten jest wykorzystywany zarówno wśród influencerów, celebrytów, ale także marek. Firmy mogą w ten sposób pokazać swoje inne oblicze. Streaming live jest przez przedsiębiorstwa wykorzystywany do prowadzenia webinarów, relacji z wydarzeń, konferencji, a także sesji Q&A.

Jak przydatna była ta strona?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocen 5 / 5. Liczba ocen: 7

Jak dotąd brak ocen! Bądź pierwszą osobą, która oceni tę stronę.

Autor:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *