Świat nieustannie pędzi do przodu i wymaga stałego poszerzania swojej wiedzy. Dlatego wiele przedsiębiorstw oraz osób prywatnych korzysta z usług firm szkoleniowych. Dzięki nim można zdobyć cenne informacje oraz rozwinąć swoje kompetencje. Najłatwiej takie firmy znaleźć za pośrednictwem internetu. Z tego też względu ich witryny muszą być odpowiednio przygotowane. Jak podejść do realizacji takiej strony internetowej? Przekonaj się w tym tekście!
Konieczność ciągłego zdobywania nowej wiedzy to znak naszych czasów. Chęć bycia lepszym w tym, co się robi, a także rozwoju w zupełnie nowych obszarach, nakierowuje na korzystanie ze szkoleń. Usługi takie świadczone są przez wiele firm. W ich strukturach znajdują się osoby, które często są rozpoznawalne w danej branży z uwagi na ekspercki poziom swojej wiedzy. Możliwość uczestnictwa w prowadzonych przez nie szkoleniach jest więc ogromną korzyścią dla uczestników. Zanim jednak do tego dojdzie, konieczne jest znalezienie strony internetowej takiej firmy. Dzięki niej można uzyskać informacje na temat prowadzonych kursów. Patrząc jednak z perspektywy firmy, oferującej szkolenia, witryna powinna sprzedawać. Żeby to osiągnąć, musi być odpowiednio zaprojektowana. Sprawdźmy zatem, co powinna zawierać taka strona internetowa.
Strona internetowa firmy szkoleniowej – co powinna zawierać
Szkolenia to szansa na zdobycie cennej wiedzy. To jedna z najlepszych form stawiania na swój rozwój lub pracownika. Dotarcie firm szkoleniowych do odbiorców odbywa się zazwyczaj za pośrednictwem strony internetowej. Dlatego też musi być ona skuteczna, aby przeprowadzić potencjalnego klienta w odpowiedni sposób po lejku sprzedażowym.
Chcesz, aby Twoja firma szkoleniowa miała witrynę, która będzie zdobywać klientów? Przygotowaliśmy dla Ciebie idealne rozwiązanie. Skontaktuj się z nami, aby poznać szczegóły!
Tematyka szkoleń
Absolutną podstawą, jaka powinna znaleźć się na stronie internetowej firmy szkoleniowej, jest tematyka kursów. Logiczny podział na konkretne obszary wiedzy, pomaga potencjalnym uczestnikom podjąć właściwą decyzję. Istotne jest tu zasygnalizowanie sposobu działania firmy szkoleniowej. Jedne koncentrują się tylko i wyłącznie na danym obszarze tematycznym. Inne natomiast oferują bardzo szeroki zakres kursów z wielu dziedzin. Z tego też powodu bardzo ważny jest przejrzysty ich podział.
Odbiorca tego typu witryny internetowej musi wiedzieć, przez jakie konkretnie tematy z danego obszaru przeprowadzi go firma szkoleniowa. Ważne są więc szczegółowe informacje na temat całego zakresu kursu. Dobrze jest umieszczać całą agendę szkolenia, dzięki której wiadomo, jakie tematy zostaną poruszone.
Wykładowcy
Za szkoleniami stoją konkretne osoby, które je prowadzą. Często to ich wizerunek w sieci jest kojarzony z danym zakresem tematycznym. Dlatego też ich również nie może zabraknąć na stronie internetowej dla firmy szkoleniowej.
Informacje na temat wykładowców można umieszczać w kilku miejscach. Najlepsze jest jednak przedstawienie ich doświadczenia oraz sukcesów na podstronie z konkretnym kursem. Można także umieścić te informacje w oddzielnej zakładce dotyczącej samych wykładowców w strukturach danej firmy szkoleniowej. W tym przypadku nie można zapomnieć także o zdjęciach, które również wpływają na decyzję o skorzystaniu z konkretnego kursu.
Blog
Bardzo ważnym elementem przedmiotowej strony internetowej jest blog. Firmy szkoleniowe mogą wykorzystywać go w różnych celach. Można na nim publikować artykuły stanowiące źródło cennej wiedzy, jako zachęta do jej rozszerzenia podczas szkoleń. To także doskonałe miejsce do umieszczania dodatkowych materiałów, które nie zostały ujęte w trakcie kursu. Wreszcie, na blogu można publikować teksty na temat aktualnych działań firmy szkoleniowej.
Zobacz, jak infografiki mogą poprawić atrakcyjność Twoich publikacji na blogu!
Case study
Studium przypadku to także cenna publikacja na stronie internetowej dla firmy szkoleniowej. Przez case study można pokazać, jak wiedza przekazana podczas kursu, wpłynęła na efektywność w danym obszarze działalności gospodarczej, czy też osób prywatnych.
Tego typu publikacje to świetny sposób na promowanie szkoleń i ich sprzedaż. Case study wskazują, że coś faktycznie zmieniło się na lepsze, dzięki uczestnictwu w kursie. Może to być wzrost sprzedaży, prowadzenie wydajniejszych działań marketingowych, pokonanie swoich słabości, czy też realizacja celu, który dotychczas pozostawał w sferze marzeń.
Case study można także rozpatrywać jako podstawa społecznego dowodu słuszności. Jeśli potencjalny klient firmy szkoleniowej zauważy, że inni skorzystali z jej usług i odnieśli sukces, to on również może.
Opinie
Inną kategorią wspomnianego społecznego dowodu słuszności są opinie. Mają one znacznie krótszą formę niż case study. Publikowanie ich na stronie internetowej również wpływa na zwiększenie sprzedaży.
Opinie przeważnie składają się z kilku zdań wypowiedzi, imienia i nazwiska, nazwy firmy, stanowiska, a także zdjęcia. Podane w takiej formie wpływają na atrakcyjność szkolenia.
Przeczytaj także: Jak zrobić dobre logo firmy?
Rezerwacja szkolenia
Strona internetowa firmy szkoleniowej powinna maksymalnie ułatwiać podjęcie decyzji o zapisie na kurs. Dlatego też warto na niej stosować system rezerwacji. Polega on na stworzeniu prostego konta i zapisaniu się na szkolenie. W systemie podane są daty, godziny, miejsca ich przeprowadzania, a także dane na temat wykładowcy. Aby najbardziej uprościć chęć skorzystania ze szkolenia, wprowadza się także najnowsze sposoby szybkich płatności, np. poprzez Blik, Apple Pay, czy też Google Pay.
System rezerwacyjny często umożliwia uczestnikom szkolenia skorzystanie z dodatkowych materiałów opublikowanych po zakończeniu kursu, a także pobranie certyfikatu potwierdzającego udział w nim.
Podsumowanie
Dzięki skorzystaniu z usług firm szkoleniowych możliwe jest poszerzenie wiedzy na dany temat. To bardzo ważne, kiedy stawia się na swój rozwój zawodowy. Strona internetowa firmy szkoleniowej powinna w prosty sposób przekazywać informacje na temat kursu oraz zachęcać do udziału w nim. Istotne jest więc wskazanie danych wykładowców oraz przebiegu takiego szkolenia. Ważny jest również czytelny podział obszarów tematycznych, aby zainteresowanym łatwiej było znaleźć interesujący ich kurs. Strona powinna także umożliwiać zapisanie się na szkolenie i dokonanie płatności.
Mamy dla Twojej firmy szkoleniowej doskonałe rozwiązanie – napisz do nas lub zadzwoń. Opowiemy Ci o nim!