Zmiana logo – lifting czy rebranding?

Czas czytania: ok. 6 minut

Lifting logo, czy rebranding? Co wybrać? Takie pytania pojawiają się bardzo często wśród przedsiębiorców. Są one związane z potrzebą ingerencji w symbol, którym firma posługuje się na co dzień. Warto zatem wiedzieć, czym lifting logo różni się od rebrandingu. Obydwa procesy dotyczą symbolu, ale jeden z nich ma delikatne podejście do istniejącego symbolu, a drugi radykalne. Czas zatem sprawdzić, czym są lifting logo oraz rebranding.

Logo firmy – symbol, na który warto uważać!

W życiu każdej firmy logo odgrywa bardzo ważną rolę. Jest ono symbolem, dzięki któremu łatwiej nawiązuje się relacje z odbiorcami. Logo charakteryzuje firmę, jednocześnie przekazując jej wartości i idee, którymi się kieruje. Poprzez znak możliwe jest wywoływanie pozytywnych emocji, a także skojarzeń. Z tych względów na logo firmy warto uważać. Zdarza się bowiem, że przedsiębiorcy nadmiernie ingerują w symbol. Jego samodzielne przeróbki, umieszczanie w polu ochronnym dodatkowych elementów, czy też korzystanie z nieodpowiedniej wersji pliku do zmniejszania lub powiększania logo, to tylko niektóre przykłady.

Nadmierna i niewłaściwa ingerencja w logo wpływa negatywnie na wizerunek firmy. Jeśli będzie on zbyt nadszarpnięty, pomocny może się okazać rebranding. Aby jednak uniknąć niewłaściwego wykorzystywania logo, warto stosować się do księgi znaku. Można w niej znaleźć dokładne informacje na temat stosowania symbolu. W księdze znaku umieszczane są wskazówki, ale także zastrzeżenia dotyczące niewłaściwego wykorzystywania logo.

Przeczytaj także: Co to jest logo i z czego się składa?

Lifting logo – co to jest?

Ingerencja w symbol, ale przez profesjonalistów, może mieć dwa oblicza. Jednym z nich jest lifting logo. Jego zakres jest znacznie mniejszy, niż w przypadku rebrandingu. Lifting logo polega na modyfikacji istniejącego symbolu, dzięki której zyska on świeży wygląd. W ramach tego procesu zmiany dotyczą kolorystyki, kroju fontu, a także sygnetu (znaku). Wszystkie zabiegi prowadzone są w celu wspomnianego już odświeżenia symbolu, ale nie tylko. Lifting logo wykonuje się również po to, aby dostosować je do najnowszych trendów oraz wymagań rynku.

Warto zapamiętać, że lifting logo nie wkracza w kwestie silnie powiązane z budowaniem marki. Odświeżenie symbolu nie powoduje zmiany narracji, sposobów komunikacji, a także grupy docelowej. Jest to jedynie dostosowanie znaku do aktualnie panującej mody, przez co jeszcze lepiej będzie trafiać do właściwego grona odbiorców. Nie psuje się przecież tego, co działa, a jedynie wprowadza poprawki, które mogą zwiększyć skuteczność.

Lifting logo prowadzi za to do lekkiej modyfikacji wykorzystywanych materiałów reklamowych, czyli: ulotek, wizytówek, papieru firmowego, opakowań. Na nich również powinien pojawić się odświeżony symbol. To istotne dla prowadzenia spójnej komunikacji z odbiorcami.

Ten artykuł też Cię może zainteresować: Czego nie można robić z logo? Oto 7 najważniejszych rad!

Rebranding logo – na czym polega?

Po drugiej stronie szali znajduje się rebranding. Proces ten znacznie ingeruje w logo, ponieważ dotyczy marki oraz wszystkiego, co jest z nią związane. Rebranding powoduje opracowanie nowego symbolu. Nie ma mowy o odświeżeniu, czyli liftingu logo. Znak jest projektowany od początku, tak samo jak pozostałe elementy związane z marką oraz budowaniem jej wizerunku. Rebranding dotyka również zmiany strategii oraz grupy docelowej. Można zatem stwierdzić, że zakres działań w ramach tego procesu jest bardzo szeroki, a na pewno większy, niż w liftingu logo.

Na rebranding firmy decydują się z wielu powodów. Jedne dotyczą aktualnego wizerunku, który jest nietrafiony, kryzysów z nim związanych, a także nieskutecznej komunikacji. Inne zaś powiązane są z grupą docelową oraz produktem (np. wprowadzenie nowego lub wycofanie obecnego). Powodami rebrandingu mogą być także: chęć wejścia na rynki zagraniczne i fuzja.

Sprawdź także: Agencja brandingowa – czym się zajmuje?

Lifting logo czy rebranding – podpowiedź, co wybrać

Wielokrotnie przedsiębiorcy zwracają się o pomoc w zrealizowaniu rebrandingu. Nie wszyscy wiedzą, że taki proces nie zawsze jest potrzebny. Często jedynym niezbędnym działaniem jest lifting logo. Jak więc dokonać wyboru?

Na lifting logo warto się zdecydować wtedy, kiedy firma potrzebuje jedynie odświeżenia już istniejącego znaku. Rebranding zaś polecany jest przedsiębiorstwom, które chcą zmienić wszystkie elementy związane z marką oraz budowaniem jej wizerunku.

Zobacz również: Co to jest logo w krzywych?

Podsumowanie

Lifting logo oraz rebranding to dwa różne procesy. Pierwszy z nich delikatnie obchodzi się z symbolem, modyfikując go w nieznacznym stopniu. Drugi zaś powoduje stworzenie logo od nowa oraz zmianę całej komunikacji z odbiorcami. Warto dobrze się zastanowić, który z tych procesów jest potrzebny. Zdarza się, że firmy decydują się na całościowy rebranding, nie wiedząc o istnieniu liftingu logo, który w wielu sytuacjach jest procesem wystarczającym.

Lifting logo, czy rebranding? My pomożemy Ci w obydwu procesach! Skontaktuj się z nami!

Jak przydatna była ta strona?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocen 5 / 5. Liczba ocen: 2

Jak dotąd brak ocen! Bądź pierwszą osobą, która oceni tę stronę.

Autor: