identyfikacja wizualna

Identyfikacja wizualna

Zrób ważny krok dla swojej marki – postaw na silną identyfikację wizualną!

Identyfikacja wizualna Twojej marki jest ważnym krokiem w jej rozwoju i podstawą komunikacji z odbiorcami. Tylko chwila dzieli Cię od zlecenia nam jej zaprojektowania. Skontaktuj się z nami i zaczniemy działać!

Case Study

Identyfikacja wizualna wyrazi Twoją markę

Na początku swojej działalności Twoja marka zwykle jest wizualnie anonimowa. Taki stan nie powinien trwać długo, ponieważ brak działania jest stratą czasu i pieniędzy. Identyfikacja wizualna stwarza dla Twojej marki mnóstwo możliwości komunikacyjnych. Oferuje Ci zestaw narzędzi, z których będziesz korzystać każdego dnia, aby skutecznie docierać do odbiorców.


Identyfikacja wizualna jest połączeniem elementów graficznych, skupionych na zaprezentowaniu spójnego wizerunku Twojej marki. W ten sposób możesz prowadzić narrację zgodną z tym, jak chcesz, aby była ona postrzegana. Identyfikacja wizualna daje Ci również szansę na zbudowanie więzi emocjonalnej z odbiorcami. Elementy, które będą wchodzić w jej skład, posłużą Ci także do zwiększenia świadomości oraz rozpoznawalności marki.

Bierzemy się do pracy? Daj znać!

Kontakt

Z czego składa się identyfikacja wizualna?

Identyfikacja wizualna jest zbiorem grafik stosowanych w codziennej komunikacji z odbiorcami, czyli aktualnymi oraz potencjalnymi klientami. Każda z nich wyróżnia się spójnością. Komunikaty są takie same pod względem wizualnym. To możliwe dzięki opracowaniu zbioru cech, jakie są stosowane podczas tworzenia każdego kolejnego materiału graficznego. Zalicza się do nich:

  • paleta kolorów – budząca pozytywne skojarzenia i wpływająca na emocje,
  • typografia – nawiązująca do osobowości marki,
  • obrazy i kształty – wpływające na odczucia odbiorców, a jednocześnie budujące charakter marki.

Jakie materiały graficzne powstają w ramach identyfikacji wizualnej?

Tworząc dla Twojej marki identyfikację wizualną, zadbamy o najdrobniejsze szczegóły. Zaprojektujemy wręcz cały ekosystem, w którego skład wejdą następujące materiały graficzne:

  • logo – kluczowy element graficzny, czyli znak przekazujący wartości i idee, jakimi kieruje się Twoja marka,
  • wizytówki – małe kartoniki zawierające istotne dane kontaktowe, wpływające na postrzeganie Twojej marki jako profesjonalnej i dbającej o relacje z klientami oraz partnerami biznesowymi,
  • szablon prezentacji multimedialnej – istotny element wystąpień, wspomagający przekaz i wzbudzający zainteresowanie marką i dotyczącymi jej danymi,
  • szablon katalogu – zawierający oferowane produkty, usługi, ale także informacje o marce i jej celach,
  • papier firmowy – zasadniczy element komunikacji z klientami, instytucjami oraz partnerami biznesowymi,
  • ulotki – reklamujące produkty, usługi oraz wydarzenia,
  • voucher – uprawniający do skorzystania z usługi lub nabycia produktu po obniżonej cenie,
  • wygląd profili w mediach społecznościowych – obejmujący najważniejsze elementy wizerunkowe, czyli avatar i cover photo wyświetlane użytkownikom po wejściu na Twój profil w social media,
  • szablony wpisów na FB – które wykorzystasz do tworzenia kolejnych angażujących postów, zwiększając zasięgi oraz ich skuteczność,
  • koperty – wskazujące odbiorcom, jaka marka jest nadawcą korespondencji,
  • teczki ofertowe – służące przekazywaniu dokumentów, ofert, wycen, wskazujące na profesjonalizm marki,
  • notatniki – wykorzystywane do zapisywania istotnych informacji, planów spotkań, a także będące atrakcyjnym gadżetem dla Twoich klientów,
  • smycze – służące jako gadżety reklamowe,
  • banery reklamowe – do wykorzystania w wersji cyfrowej oraz drukowanej jako nośniki promocji marki, oraz oferowanych przez nią produktów i usług,
  • bilboardy – wielkoformatowe reklamy umieszczane m.in. przy drogach szybkiego ruchu, skrzyżowaniach, czyli w często odwiedzanych miejscach,
  • plakaty – reklamujące i zachęcające do udziału w wydarzeniach związanych z Twoją marką, promujące produkty oraz usługi,
  • infografiki – przekazujące inspirujące dane i ciekawostki, które możesz wykorzystać w mediach społecznościowych, katalogach, a także prezentacjach,
  • stopki do e-maili – zawierające istotne dane kontaktowe, wizualnie nawiązujące do pozostałych materiałów graficznych stosowanych w komunikacji,
  • oznakowanie wewnętrzne i zewnętrzne firmy – system wizualnych informacji, stosowanych do oznakowania siedziby firmy, ułatwiających jej zlokalizowanie oraz poruszanie się po niej,
  • strona internetowa – witryna, będąca nośnikiem informacji o marce, jej ofercie, na której można dzielić się spostrzeżeniami, wskazówkami pomagającymi w rozwiązaniu problemów grupy docelowej, a także umożliwiająca zakup produktów lub zamawianie usług,
  • księga znaku – zawierającą instrukcję zamieszczania logo na drukowanych i cyfrowych materiałach graficznych.

Dużo tego, prawda? Wszystkie te elementy identyfikacji wizualnej możemy zaprojektować dla Twojej marki!

Bezpłatna dostawa

Rozpocznijmy pracę nad identyfikacją wizualną dla Twojej firmy!

Tworzymy kompleksowe systemy identyfikacje wizualne firm i marek.

Zamawiam niezobowiązującą ofertę

Identyfikacja wizualna jest niezbędna Twojej marce. Dlaczego?

Spójna i atrakcyjna identyfikacja wizualna stwarza Twojej marce możliwości rozwoju w wielu obszarach. Są one istotne dla osiągania celów marketingowych oraz sprzedażowych. Identyfikacja wizualna:

  • stwarza szansę na zbudowanie osobowości marki oraz zakomunikowanie jej odbiorcom,
  • umożliwia zbudowanie więzi emocjonalnej z klientami,
  • wpływa na proces budowania zaufania do marki,
  • przekazuje wartości i misję marki,
  • buduje rozpoznawalność marki,
  • zwiększa świadomość istnienia marki,
  • dba o wygląd wewnętrznej komunikacji.

Jaką identyfikację wizualną zaprojektujemy dla Twojej marki?

Atrakcyjność identyfikacji wizualnej ma ogromne znaczenie dla tego, jak marka jest odbierana przez klientów. Tego, czy chcą skorzystać z jej oferty, wracać do niej oraz polecać znajomym i rodzinie. Dlatego też zaprojektujemy dla Twojej marki identyfikację wizualną, która będzie:

  1. Indywidualna – żadna inna marka nie będzie posiadała tak samo wyglądających materiałów graficznych, co pomoże w szybkim określeniu, kto stoi za danymi produktami lub usługami.
  2. Rozpoznawalna – jasno komunikująca markę, jej cechy, a jednocześnie łatwa do zapamiętania przez odbiorców, którzy skojarzą ją, stojąc przed półką pełną produktów pochodzących od różnych firm.
  3. Ponadczasowa – nie ulegnie ona degradacji poprzez zmieniającą się modę oraz nawyki. Przez wiele lat będzie wyglądać świeżo i atrakcyjnie.
  4. Spójna – wszystkie elementy wchodzące w jej skład będą ze sobą korelować, aby realizować założone cele.
  5. Elastyczna – dopasowana do wykorzystania w różnych mediach, zarówno cyfrowych, jak i drukowanych. We wszystkich będzie prezentować się jakościowo.
  6. Angażująca – zachęcająca do nawiązania relacji, wejścia w interakcje z marką, jej ofertą, historią oraz wieloplatformową komunikacją.
  7. Dostosowana do grupy docelowej – zrozumiała przez odbiorców, na których Ci zależy najbardziej.

To co, zaczynamy działać?

Czym się różni identyfikacja wizualna od brandingu?

Branding jest procesem, w ramach którego tworzony jest wizerunek marki. Obejmuje on swoim zasięgiem znacznie szerszy zakres, niż identyfikacja wizualna, która dotyczy w głównej mierze materiałów graficznych. Koncentruje się ona na sposobie przekazywania wizerunku marki poprzez kolory, typografię, materiały drukowane i cyfrowe odbierane przez zmysł wzroku. Branding z kolei wykracza poza ten zakres działania. Nie skupia się jedynie na reprezentacji wizualnej, a na kompleksowej strategii funkcjonowania marki w przestrzeni.

Interesujesz się brandingiem dla swojej marki? Porozmawiajmy o nim!

Wyraź markę przez logo

Pierwszoplanowym elementem identyfikacji wizualnej jest logo. To ono buduje narrację i jest głównym materiałem graficznym, z jakim styczność mają odbiorcy. Symbol wyróżnia markę, charakteryzuje ją i zaprasza do interakcji z nią. Od logo rozpoczyna się tworzenie identyfikacji wizualnej, a także staje się ono zbiorem wytycznych do pozostałych materiałów graficznych.

Logo jest znaczącym składnikiem każdego wizualnego komunikatu marki. Znajdziesz je:

  • na opakowaniach produktów,
  • na ulotkach,
  • w katalogach,
  • na wizytówkach,
  • na grafikach wykorzystywanych w mediach społecznościowych,
  • na stronie internetowej,
  • w prezentacjach multimedialnych,
  • na banerach reklamowych wykorzystywanych w internecie,
  • na billboardach.

Co to oznacza dla Twojej marki? Logo będzie obecne wszędzie tam, gdzie odbiorcy stykają się z nią. Zapewnisz więc powtarzalność symbolu w wielu miejscach, ale z umiarem i smakiem, nie przytłaczając swoich klientów.

Sprawdź logo, jakie dotychczas stworzyliśmy dla naszych klientów!

Co Twojej marce da indywidualnie zaprojektowane logo?

Logo jest wyrazicielem osobowości Twojej marki. Indywidualnie zaprojektowany symbol w mgnieniu oka przekaże odbiorcom istotne informacje. Aktualni oraz potencjalni klienci dzięki logo zrozumieją charakterystykę Twojej marki oraz idee, którymi się kieruje. Wpływ na to ma sygnet, logotyp, slogan, ale także użyte kolory, kształty i typografia.

Indywidualnie zaprojektowane logo daje szansę wyróżnienia się na tle konkurencji oraz zbudowania nad nią przewagi. Nie jest ono obojętne dla odbiorców. Wyjątkowe logo wchodzące w skład identyfikacji wizualnej pomaga poznać markę oraz wywołać w klientach pozytywne emocje i skojarzenia. Taki symbol przyciąga wzrok i wysyła jasne komunikaty.

Potrzebujesz samego logo dla Twojej firmy? Skorzystaj z naszej oferty projektowania logo!

Sprawdź

Trzymaj się zasad, czyli działaj zgodnie z księgą znaku

Wyróżniająca się identyfikacja wizualna oraz wchodzące w jej skład logo, są kluczowymi punktami procesu budowania wizerunku marki. Ważne, aby Ty i wszyscy pracownicy Twojego biznesu wiedzieli, jak się z nią obchodzić. Przyda się więc swoista instrukcja postępowania, czyli księga znaku. Znajdziesz w niej wszystkie informacje obejmujące poszczególne elementy logo oraz zasady jego wykorzystania. Dowiesz się, jak umieszczać symbol w projektowanych materiałach graficznych, aby dbać o jego jakość oraz wizerunek swojej marki.

Zasady zawarte w księdze znaku mają pomóc Twojemu biznesowi w zachowaniu spójności, która jest bardzo ważna dla odbiorców. Unikniesz tym samym popełnienia błędów, mogących negatywnie wpłynąć na postrzeganie marki przez aktualnych oraz nowych klientów. 

Buduj swoją markę i komunikuj świadomie. Wykorzystaj do tego spójną identyfikację wizualną!

Bezpłatna dostawa

Chcesz zbudować silną markę?

Stwórzmy spójną i profesjonalną identyfikację Twojego brandu!

Rozpocznijmy współpracę!

Cenimy sobie opinie naszych Klientów

Jesteśmy z tego dumni!

Logo Samsung
Logo Skoda
Logo Bolt
Logo SKM - Szybka kolej miejska
Logo JAWAR
Logo Ruta
Logo PG Bikes
Logo Grill Impex
Logo LECH-DRÓB
Logo Katowice
Logo Chełmski Dom Kultury
Logo METCHEM
Logo miasta zduńska wola
Logo Książnica Polska
Logo Novum

Blog

Poznaj nasze porady

Jak przydatna była ta strona?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocen 5 / 5. Liczba ocen: 55

Jak dotąd brak ocen! Bądź pierwszą osobą, która oceni tę stronę.