Co to jest system identyfikacji wizualnej?

Czas czytania: ok. 7 minut

Istnieje wiele możliwości przyciągania klientów do naszej marki. Wszystkie dążą do głównego celu – wygenerowania sprzedaży. Jednym z nich jest stworzenie systemu identyfikacji wizualnej firmy. Czy jego skuteczność jest na tyle duża, że Twoja marka powinna się nim zainteresować? Jaki powinien być system identyfikacji wizualnej? Poznaj SIW oraz jego elementy, które zbudują przewagę wizerunkową Twojego biznesu nad konkurencją.

Wielokrotnie w publikacjach na temat marketingu firm spotykasz stwierdzenie „Wyróżnij się albo giń”. Jest ono również dobre do tego artykułu. Wprost oddaje to, jak powinna działać Twoja marka, żeby zdobywać nowych klientów i zwiększać zyski. Najważniejsze jest to, aby wyróżnić się w gąszczu konkurencji. Jeśli jest wiele firm, które mają taką samą ofertę, jak Twoja, musisz skupić się na zaprezentowaniu biznesu w inny sposób. Jak to zrobić? Możesz skorzystać z systemu identyfikacji wizualnej, który wypromuje Twój biznes i nada charakteru jego wizerunkowi.

Przeczytaj także: Ile kosztuje identyfikacja wizualna firmy?

System identyfikacji wizualnej, który wyróżni Twoją firmę spośród konkurencji

Ile kosztuje identyfikacja wizualna firmy?
System identyfikacji wizualnej dla producenta kominów Jawar

System identyfikacji wizualnej to zbiór wszystkich elementów wizualnych, pozawizualnych oraz procedur ich wykorzystywania przez Twoją markę. SIW zawiera szczegółową instrukcję, jak Twoja marka powinna korzystać ze znaków graficznych, a także symboli, które wchodzą w jego skład oraz jak tego nie może robić.

System identyfikacji wizualnej w pierwszej kolejności ma tworzyć wizerunek Twojej marki w oczach (ale nie tylko) potencjalnych klientów oraz partnerów biznesowych. Jeśli dowiesz się, jak wykorzystywać np. logo, zadbasz o profesjonalizm swojej marki. W ten sposób zbudujesz jej wysoką pozycję oraz wyróżnisz firmę na tle konkurencji.

Jeśli wykorzystasz dobrze zaprojektowany SIW, opowiesz otoczeniu historię Twojej firmy. Zaprezentujesz markę w taki sposób, który dostarczy Ci leady, a w efekcie klientów. Tym samym zbudujesz spójną tożsamość firmy rozpoznawaną przez grupę docelową.

Elementy systemu identyfikacji wizualnej, jakie zapracują na sukces Twojej marki

Musisz wiedzieć, że system identyfikacji wizualnej składa się z wielu elementów. Jedne z nich niewątpliwie są Ci znane, drugie mogą Cię zaskoczyć. Wszystkie przyczynią się do zbudowania wizerunku Twojej marki oraz jej rozpoznawalności wśród potencjalnych klientów. Podzielimy je na te, które możesz zobaczyć oraz te, które dotyczą sfery pozawizualnej.

Elementy wizualne, które wyróżnią Twoją firmę:

  • logo,
  • slogan,
  • kolory,
  • typografia,
  • strona internetowa,
  • opakowania produktów
  • ulotki,
  • bannery reklamowe,
  • gadżety reklamowe,
  • wizytówki,
  • dress code pracowników,
  • aranżacja siedziby,
  • branding służbowych samochodów.

Do pozawizualnych elementów, jakie zapracują na wizerunek Twojej marki, zaliczamy:

  • sposób komunikacji z potencjalnymi klientami oraz partnerami biznesowymi,
  • ton głosu wykorzystywany podczas rozmów z klientami,
  • zapachy stosowane w siedzibie firmy oraz jej oddziałach,
  • muzyka odtwarzana w siedzibie firmy,
  • podkłady muzyczne wykorzystywane podczas połączeń telefonicznych.
Przeczytaj także: Na co zwrócić uwagę przy tworzeniu wizytówek?

3 rady, jaki powinien być system identyfikacji wizualnej Twojej marki, aby świetnie budował jej wizerunek

Wiesz już, które elementy wchodzą w skład SIW. Dzięki nim możesz zbudować wizerunek marki zapadający w pamięć klientów. Zastanawiasz się teraz, jak to zrobić? Oto kilka wskazówek.

1.    Buduj SIW od zera, aby stworzyć unikalną komunikację

System identyfikacji wizualnej Twojej marki ma ogromne znaczenie dla całego jej marketingu. Chcesz, aby Twoja firma wyróżniała się spośród innych, które mają taką samą/podobną ofertę? Zacznij budować SIW od początku. Możesz podglądać konkurencję, ale stwórz coś unikalnego, świeżego, co pokaże, jaki charakter ma Twoja marka. W ten sposób opowiesz prawdziwą historię, która poruszy Twoich potencjalnych klientów i zadziała na ich wyobraźnię oraz portfele.

2.    Skup się na prostym przekazie, aby klienci prawidłowo zrozumieli Twoją firmę

Wykorzystuj prosty przekaz, który dotrze do grupy docelowej. System identyfikacji wizualnej jest rozpoznawalny wtedy, gdy jego odbiorcy w pełni go rozumieją. Prostota może jednocześnie zaskakiwać, a także wnosić coś zupełnie nowego do komunikacji. Im bardziej skupisz się na tym, co porusza Twoją grupę docelową, tym najlepszy, a zarazem najprostszy zabieg zastosujesz. Tym samym stworzysz przestrzeń do działania, czyli korzystania z oferty marki.

3.    Działaj na zmysłach, żeby kompleksowo otaczać klientów swoją marką

Wymieniliśmy wcześniej elementy systemu identyfikacji wizualnej nie bez przyczyny. Skorzystaj ze wszystkich z nich lub z większości, aby dostarczyć odbiorcy kompleksowych wrażeń. Połącz wizualne symbole z pozawizualnymi. Otrzymasz zbiór interakcji potencjalnych klientów, jakich nie ma konkurencja. Pokażesz rzeczywisty charakter marki, a jej historia będzie opowiedziana w pełni kontrolowany przez Ciebie sposób. Wywrzesz dzięki temu pozytywne wrażenie na odbiorcach i przekonasz ich, że Twoja firma oraz jej oferta są tymi, z których powinni skorzystać.

Podsumowanie

Skuteczny system identyfikacji wizualnej jest niesamowitym sposobem na zbudowanie wizerunku Twojej marki. Zadbasz nim o to, jak firma jest odbierana przez potencjalnych klientów oraz sprawisz, że ich grono się powiększy. SIW podpowie Ci, jak prawidłowo wykorzystywać wszystkie elementy, które wchodzą w jego skład. Dzięki temu wyróżnisz firmę spośród konkurencji, co wpłynie na powiększenie jej zysków.

Jak przydatna była ta strona?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocen 5 / 5. Liczba ocen: 5

Jak dotąd brak ocen! Bądź pierwszą osobą, która oceni tę stronę.

Autor:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *