Przedsiębiorstwa dbające o budowanie swojego wizerunku korzystają z papieru firmowego. To nic innego, jak kartki zawierające informacje kontaktowe, logo oraz inne grafiki, które są zgodne z identyfikacją wizualną. W większości przedsiębiorstw elementy te dodawane są podczas tworzenia konkretnych pism, a także znajdują się w specjalnie przygotowanych szablonach dokumentów. Takie rozwiązanie jest atrakcyjne z kilku powodów, a jednym z nich jest oszczędność. Czas więc sprawdzić, jak samodzielnie wgrać papier firmowy do popularnych edytorów tekstu: Microsoft Word i LibreOffice Writer!
Potrzebujesz profesjonalnego papieru firmowego? Skontaktuj się z nami!
Dlaczego warto korzystać z papieru firmowego?
Identyfikacja wizualna zakłada stworzenie całego systemu graficznego, jakim posługiwać się będzie firma w kontaktach z klientami oraz partnerami biznesowymi. Jej głównym elementem jest logo, czyli symbol charakteryzujący firmę lub markę. Ale w ramach identyfikacji wizualnej powstają także inne ważne grafiki. Jedną z nich jest projekt papieru firmowego. Jest on indywidualnie dopasowywany do firmy, a jednocześnie spójny z pozostałymi elementami graficznymi wykorzystywanymi w komunikacji.
Korzystanie z papieru firmowego jest bardzo ważne z uwagi na budowanie wizerunku. Wszelkiego rodzaju pisma, kierowane do klientów, partnerów biznesowych, czy też instytucji, na których znajdują się elementy nawiązujące do identyfikacji wizualnej, wskazują na profesjonalizm przedsiębiorstwa. Mają one również ogromny wpływ na rozpoznawalność firmy. Ponadto taki papier zawiera nie tylko logo, ale także najpotrzebniejsze dane kontaktowe. Zachęcają one do nawiązania relacji z przedsiębiorstwem oraz korzystania z jego oferty. Można zatem rozpatrywać papier firmowy w kontekście jednego ze sposobów na reklamowanie własnego biznesu.
Ten artykuł też Cię może zainteresować: Papier firmowy – co powinien zawierać?
Jak przedsiębiorstwa wykorzystują papier firmowy?
Bardzo często papier firmowy przygotowany przez studio graficzne, drukowany jest w profesjonalnej drukarni. Wtedy też nie są potrzebne żadne dodatkowe zabiegi, aby uzyskać oczekiwany efekt. Wystarczy włożyć papier firmowy do drukarki i wydrukować pismo. Zdarza się jednak, że nie wszyscy korzystają z takiego rozwiązania. Wiele przedsiębiorstw decyduje się na drukowanie papieru firmowego we własnym zakresie, czyli jednocześnie z pismem. Trzeba przy tym pamiętać o dodaniu projektu do każdego pliku lub stworzyć wewnętrzne szablony.
Papier firmowy wykorzystywany jest nie tylko do pism drukowanych. Coraz chętniej przedsiębiorstwa komunikują się z klientami, partnerami biznesowymi oraz instytucjami za pomocą środków elektronicznych. Dlatego też papier firmowy wykorzystują do pism, które są przekazywane w postaci cyfrowej. To także sposób na budowanie wizerunku profesjonalnego przedsiębiorstwa.
Przeczytaj także: Co to są spady drukarskie?
Jak wgrać papier firmowy do Microsoft Word?
Jeśli przedsiębiorstwo chce za każdym razem samodzielnie drukować papier firmowy lub wykorzystywać go do pism w formie cyfrowej, warto wiedzieć, jak dodać go do edytora tekstu. Najpopularniejszym z nich jest Microsoft Word, a z dobrodziejstw tego programu można korzystać zarówno w wersji instalowanej na komputerze (smartfonie i tablecie również), jak i poprzez przeglądarkę.
Papier firmowy word
Instrukcja dodania papieru firmowego do Microsoft Word:
- Uruchomienie oprogramowania Microsoft Word.
- W oknie tworzenia nowego pliku konieczne jest wybranie pustego dokumentu i dwukrotne kliknięcie go.
- Po jego stworzeniu należy w górnym menu przejść do zakładki „Projektowanie”.
- W niej znajduje się opcja „Znak wodny”, która jest umieszczona po prawej stronie.
- Po jej kliknięciu rozwinie się dodatkowe menu, z którego należy wybrać opcję „Niestandardowy znak wodny…”.
- W nowym oknie konieczne jest zaznaczenie opcji „Obrazkowy znak wodny”.
- Następnie należy kliknąć przycisk „Wybierz obraz…”.
- Kolejne okno umożliwia wybranie źródła pliku z papierem firmowym. Jeśli znajduje się on na dysku lokalnym urządzenia, trzeba kliknąć przycisk „Przeglądaj” znajdujący się obok opcji „Z pliku”.
- W oknie eksploratora niezbędne jest wskazanie pliku z papierem firmowym, który został dostarczony przez studio graficzne.
- Po jego wybraniu należy kliknąć „Wstaw”.
- W oknie ustawień znaku wodnego warto odznaczyć opcję „Rozmycie” oraz skalę ustawić na 100%.
- Po wskazaniu pliku należy kliknąć „Ok”, a wtedy papier firmowy będzie dodany do Microsoft Word.
Zobacz również: Papier kancelaryjny
Jak wgrać papier firmowy do LibreOffice Writer?
Innym popularnym edytorem tekstu jest LibreOffice Writer. Jest on dostępny za darmo, co sprawia, że na korzystanie z niego decyduje się wielu przedsiębiorców. Jak zatem dodać papier firmowy do LibreOffice Writer? Wystarczy kilka kroków, aby to osiągnąć.
Papier firmowy Libre Office Writer
Instrukcja dodania papieru firmowego do LibreOffice Writer:
Instrukcja dodania papieru firmowego do LibreOffice Writer:
- Uruchom oprogramowanie LibreOffice Writer.
- Po otwarciu pustego dokumentu, kliknij opcję „Format” znajdującą się w górnym menu a następnie „Styl strony…”. Możesz skorzystać również ze skrótu Alt + Shift + P
- Wybierz zakładkę „Obszar„.
- W nowo otwartym oknie kliknij przycisk „Dodaj / Importuj” i wybierz papier firmowy w formacie TIFF.
- Po wybraniu pliku, z dostępnych opcji w środku okienka, przejdź do zakładki „Styl” > „Niestandardowa pozycja/rozmiar„. Kliknij na znacznik „Skala” i ustaw szerokość oraz wysokość na 100%. Poniżej wybierz opcję „Pozycja: Środkowa„.
- Przejdź do zakładki „Strona” i na dolnej lewej stronie w sekcji „Marginesy„, zmień margines górny na 4 cm, a margines dolny na 3 cm.
- Kliknij przycisk „OK” i upewnij się, że marginesy są odpowiednio dostosowane. Jeśli tekst na papierze firmowym zasłania ważne informacje, dostosuj marginesy według własnych potrzeb.
Teraz Twój papier firmowy powinien być poprawnie dodany i sformatowany w dokumencie LibreOffice Writer.
Sprawdź także: Gramatura papieru – co to jest i jakie ma znaczenie?
Podsumowanie
Papier firmowy wykorzystywany jest do pism, jakie są przesyłane do klientów, partnerów biznesowych oraz instytucji. Pomaga on w budowaniu wizerunku przedsiębiorstwa, jego rozpoznawalności, a także wskazuje na profesjonalizm. Dodanie papieru firmowego w programach Microsoft Word oraz LibreOffice Writer jest bardzo łatwe. Dzięki temu możliwe jest tworzenie spójnych wizualnie pism, które mogą być dystrybuowane w formie drukowanej oraz cyfrowej.