Strona internetowa dla salonu piękności

Czas czytania: ok. 8 minut

Strona internetowa dla salonu kosmetycznego to wyjątkowe miejsce, gdzie przyszłe klientki mogą zdobyć informację o wykonywanych zabiegach. Witryna powinna zatem prezentować się nieskazitelnie i posiadać przejrzystą nawigację. Potencjalnie klientki zwracają bowiem uwagę na to, jak wygląda witryna, ponieważ świadczy ona o jakości wykonywanych usług. O tym, co powinna zawierać strona internetowa dla salonu piękności, dowiesz się w tym artykule.

Branża beauty, jak nazwa wskazuje, to grupa docelowa, dla której wygląd jest bardzo ważny. Tyczy się on również strony internetowej dla salonu piękności. Witryna musi spełniać szereg wytycznych, aby przynosić odpowiednie efekty. To na tyle szczególny projekt, że nie można podejść do niego standardowo. Trzeba bowiem w najlepszy sposób dotrzeć do potencjalnych klientów i zachęcić ich do skorzystania z usług salonu kosmetycznego. Zatem taka witryna będzie skupiać się na innych aspektach, niż np. sklep rowerowy. Z drugiej jednak strony, można upatrywać tutaj podobieństw do strony internetowej dla restauracji, która również sprzedaje wyglądem. To jednak niejedyny element, na który należy zwrócić uwagę. Pozostałe wymieniamy w dalszej części artykułu.

Starasz się o dotację z urzędu pracy? Zobacz, na co ją możesz przeznaczyć!

Co powinna zawierać strona internetowa dla salonu piękności?

Witryna dla salonu kosmetycznego to projekt, któremu warto poświęcić trochę czasu. Istotne jest bowiem zrozumienie grupy docelowej i przesłanek, którymi się kieruje podczas podejmowania decyzji o skorzystaniu z usług w konkretnym miejscu. Przydatna będzie także wiedza i doświadczenie w projektowaniu witryn internetowych.

Przejrzysta struktura

Stworzeniu strony internetowej dla salonu piękności powinien przyświecać bardzo ważny cel – zaprojektowanie miejsca, które będzie w pełni użyteczne. Mowa o przejrzystym menu oraz strukturze poszczególnych podstron.

Menu jest bardzo ważne z perspektywy użytkownika. Nawigowanie po witrynie musi być intuicyjne i dostarczać odbiorcy tego, czego szuka. W ten sposób nie będzie miał on problemów ze znalezieniem interesujących go informacji. Warto w tym przypadku zwrócić uwagę na menu w wersji desktopowej (wyświetlane na komputerach) oraz mobilnej (prezentowanej na smartfonach). Jak wiadomo, udział rynku urządzeń mobilnych z roku na rok się zwiększa. Zatem nie tylko responsywność witryny jest ważna, czyli dopasowanie do sprzętów o różnych rozdzielczościach. Istotne jest także dopasowanie do niego menu w taki sposób, aby było w pełni klikalne i prowadziło do właściwych miejsc.

Wspomniana już przejrzysta struktura podstron zapewni odpowiedni odbiór przekazywanych treści oraz ich dostępność. Wykorzystuje się w tym przypadku zabiegi UX, które wpływają na efektywność strony internetowej. Użytkownik, któremu podaje się informacje w ciekawy i atrakcyjny (również pod względem wizualnym) sposób, może łatwiej je namierzyć oraz przyswoić, co zachęca go do dalszych działań – np. udostępnienie w mediach społecznościowych.

Potrzebujesz skutecznej strony internetowej dla salonu kosmetycznego? Zadzwoń do nas lub napisz!

Zabiegi

Salon kosmetyczny wykonuje wiele ciekawych zabiegów. Wszystkie powinny zostać wymienione na stronie internetowej. Jednak nie powinno się tu ograniczać ich umieszczania do wypunktowanej listy, niczym z edytora tekstu. Warto pójść o krok dalej i każdy z zabiegów dodatkowo opisać. Klientki, które dotychczas z nich nie korzystały, będą mogły w jednym miejscu dowiedzieć się, na czym polega dana usługa. Pozostaną nadal w obszarze jednej witryny i nie będą musiały jej opuszczać, aby znaleźć potrzebne im informacje.

Oprócz nazw zabiegów oraz ich charakterystyki warto umieszczać dane na temat czasu ich wykonywania, a także ewentualnej powtarzalności. Niektóre bowiem usługi należy powtórzyć, aby przyniosły zamierzone efekty.

Cennik

Strona internetowa dla salonu piękności powinna zawierać cennik. Na podstawie listy zabiegów oraz tego, ile za nie trzeba zapłacić, potencjalne klientki decydują się na skorzystanie z usługi. Cennik musi być skonstruowany w taki sposób, aby odbiorcy nie mieli wątpliwości, podczas zapoznawania się z nim.

Sprawdź na naszym blogu, jakie materiały są potrzebne na rozpoczęcie działalności gospodarczej.

Galeria zdjęć

Jak zostało wspomniane wyżej, branża beauty pod względem sprzedaży może w pewnym stopniu porównywać się z tym, co umieszcza się na stronach internetowych dla restauracji. Chodzi o działanie na wyobraźnię poprzez wygląd. Dlatego też galeria zdjęć na stronie salonu kosmetycznego jest niezbędna. Musi być ona powiązana z zabiegami oraz cennikiem. Dzięki temu łatwiej jest poruszać się po poszczególnych usługach i zobaczyć efekt, jaki mogą wywołać.

Personel

Oprócz względów wizualnych, usługi salonu piękności sprzedają wizerunki osób, które je wykonują. Niezmiernie ważne jest, aby potencjalni klienci wiedzieli, kogo spotkają na miejscu oraz kto się nimi zajmie. Istotne jest nie tylko zdjęcie takiej osoby, ale także w miarę dokładna informacja o niej. Konieczne jest zatem umieszczenie danych na temat edukacji w kierunku wykonywanego zawodu oraz zdobyte doświadczenie. Klienci chcą bowiem korzystać z usług realizowanych przez profesjonalistów.

Witryna Twojego salonu piękności nie spełnia takich wymagań? Skontaktuj się z nami!

Adres salonu i dane kontaktowe

Tworząc stronę internetową salonu piękności, nie można zapomnieć o umieszczeniu jego adresu oraz danych kontaktowych. Wszelkie wskazówki dotyczące dojazdu również są mile widziane. Dobrze jest także dodawać informacje na temat miejsc parkingowych oraz połączeń komunikacji miejskiej, z których można skorzystać, aby dotrzeć do celu.

Warto w tym przypadku korzystać z interaktywnych map dostarczanych w ramach usługi Google Maps. Dzięki wizytówce i specjalnej pinezce potencjalne klientki mogą na stronie internetowej sprawdzić, jak dojechać do salonu kosmetycznego z własnego domu.

Rezerwacja

Bardzo pozytywnie odbieranym elementem na stronie salonu piękności jest również system rezerwacyjny. Pozwala on na wybranie konkretnego terminu oraz rodzaju usługi. Wtedy też nie jest konieczne kontaktowanie się bezpośrednio z salonem kosmetycznym w celu umówienia na zabieg. Wszystko odbywa się poprzez stronę internetową i wymaga “przeklikania” się przez rezerwację.

Podsumowanie

Przygotowując witrynę internetową salonu kosmetycznego, trzeba zwrócić uwagę na wiele czynników. Przede wszystkim powinna być ona czytelna i przejrzysta. Wygląd ma w tym przypadku ogromne znaczenie. W dodatku musi zawierać dane na temat realizowanych zabiegów oraz tego, kto je przeprowadza. Nie można zapomnieć o galerii zdjęć, a także systemie rezerwacyjnym. To elementy, których obecność oraz jakość wykonania ma wpływ na skuteczność strony internetowej salonu piękności.

Twój salon piękności nie ma strony internetowej? Czas to zmienić! Mamy dla Ciebie doskonałe rozwiązanie. Skontaktuj się z nami!

Jak przydatna była ta strona?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocen 5 / 5. Liczba ocen: 8

Jak dotąd brak ocen! Bądź pierwszą osobą, która oceni tę stronę.

Autor:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *