Wymiary grafik na FB

Czas czytania: ok. 11 minut

Jaki wymiar grafik na Facebok w 2020 roku? To bardzo częste pytanie, które otrzymujemy od naszych klientów. Wszyscy bowiem zdają sobie sprawę z tego, że jest to najpopularniejszy portal społecznościowy, na którym powinna zaistnieć firma. Dlatego też przygotowaliśmy zbiór wszystkich wymiarów grafik, aby dobrze prezentowały się na Facebooku. Poznaj w roku 2020 aktualne wymiary grafik na fb.

Aktualne wymiary grafik na Facebooku:

  • Wymiary zdjęcie profilowe – 170 x 170 px (zalecane 400 x 400 px)
  • Wymiary zdjęcia w tle strony na fb – 820 x 312 px
  • Wymiary zdjęcia w tle grupy – 1640 x 856 px
  • Wymiary tło wydarzenia – 1200 x 628 px
  • Wymiary post poziomy na fb – 1200 x 900 px
  • Wymiary post pionowy na fb – 640 x 960 px
  • Wymiary post kwadratowy na fb – 1200 x 1200 px
  • Wymiary relacja fb – Facebook stories – 900 x 1200 px

W dalszej części znajdziesz: opisy formatów, nasze rekomendacje oraz jaki format plików graficznych jest najlepszy dla Facebook’a.

Większość firm, oprócz posiadania strony internetowej, chce prowadzić komunikację marki na Facebooku. Nic w tym dziwnego. Popularność tego portalu społecznościowego jest ogromna, a on sam oferuje firmom kilka ciekawych możliwości promowania swojego biznesu. Począwszy od strony marki, poprzez reklamy, możliwość zakładania grup, prowadzenie transmisji na żywo, a na rozmowach poprzez Messengera kończąc. Samo utworzenie profilu marki na Facebooku nie powinno stanowić dla wielu osób problemu. Pojawiają się one na etapie dodawania zdjęć. Wiedza, jakie aktualne wymiary grafik na Facebooku stosować, przyspiesza cały proces i pozwala uniknąć podstawowych błędów z ich wyświetlaniem. 

Profile prywatne i strony firmowe na Facebooku

Wiemy już jaką popularnością cieszy się Facebook wśród użytkowników. To niekiedy najszybsza forma komunikacji marki z potencjalnymi klientami. Dlatego też warto tutaj istnieć. Na Facebooku możemy rozróżnić profile prywatne oraz strony firmowe. Już same nazwy sugerują ich przeznaczenie. Z profilu prywatnego korzystają wszyscy użytkownicy, którzy tego chcą. Mogą publikować aktualności ze swojego życia, dzielić się zdjęciami oraz filmami. Ponadto mogą aktywnie uczestniczyć w dyskusjach na profilach swoich, znajomych, a także stron poprzez komentarze. Oddzielną już część portalu stanowi Messenger, który pozwala na bezpośrednią komunikację z rodziną, znajomymi, przyjaciółmi, a także markami. Podobne możliwości oferują strony firmowe. One również mogą publikować angażujące posty, komentować, prowadzić transmisję na żywo, komunikować się przez Messengera. Dodatkowo firmy mogą prowadzić sklepy na Facebooku, a także publikować płatne reklamy. 

Dlaczego wymiary grafik na fb są ważne?

Facebook, jak każdy portal społecznościowy, jasno określa rozmiary grafik, jakie można stosować na jego łamach. To fundamentalna kwestia z uwagi na chęć budowania profesjonalnego wizerunku marki w internecie. Nie możemy sobie zatem pozwolić, aby grafiki na profilach firmowych były przesyłane w nieodpowiednich rozmiarach. Nie powinny być one również ucięte. Ważne także, aby dobrze prezentowały się w wersji desktopowej portalu, jak i mobilnej w przeglądarce oraz aplikacji. Tyczy się to również wymiarów grafik reklamowych na Facebooku. 

Jakie są aktualne wymiary grafik na Facebook?

Użytkownicy Facebooka mogą publikować grafiki jako uzupełnienie profili. To także sposób na komunikację jako wpisy oraz reklamy. Przekonajmy się zatem, jakie są wymiary grafik na Fb w 2020 roku. 

Zdjęcie profilowe

Wymiary grafik na fb zdjęcia profilowego na facebooku

Zacznijmy od początku uzupełniania naszego profilu na Facebooku, czy też stronie marki. Jako pierwsze musimy dodać zdjęcie profilowe, często jest to logo firmy. Jest ono widoczne dla użytkowników w formie kwadratu. Na portalu możemy znaleźć informację o różnych jego wielkościach, w zależności od urządzenia, na którym jest wyświetlane. Na komputerach jest to grafika o wymiarach 170 x 170 pikseli. Z kolei na smartfonach zobaczymy już obraz mniejszy, czyli o rozdzielczości 128 x 128 pikseli. Jeszcze mniejszą grafikę zobaczymy na telefonach, które nie są smartfonami. Tam będzie to zdjęcie o wymiarach 36 x 36 pikseli. Warto pamiętać, że w przypadku zdjęć profilowych na stronach marek lepiej skorzystać z pliku PNG. My zalecamy przygotowanie pliku w formacie PNG o wymiarach 400 x 400 px. 

Zdjęcie w tle strony, czyli cover photo

Wymiary grafiki zdjęcia w tle na facebooku

W trakcie tworzenia profilu prywatnego na Facbooku lub firmowego, a także w ciągu dalszego jego funkcjonowania, użytkownicy mają możliwość dodawania zdjęcia w tle, czyli tzw. cover photo. Znajduje się ono w górnej części profilu. Jest to istotny element profilu, po jego załadowaniu bowiem użytkownik widzi właśnie zdjęcie w tle, a dopiero po przescrolowaniu dalszą część. 

W zakresie cover photo Facebook wskazuje, że grafika na komputerach wyświetlana jest w rozmiarze 820 x 312 pikseli. Natomiast na smartfonach jest to 640 x 360 pikseli. Tutaj często napotykane mogą być problemy. Wynikają one z różnic pomiędzy rozmiarami grafiki wyświetlanymi na komputerach i na smartfonach. W efekcie to, co dobrze wygląda na desktopie, niekoniecznie tak samo będzie się prezentować na smartfonie. Z tego względu warto dodawać jako zdjęcia w tle grafiki nieco większe. Najwygodniej, kiedy jest to rozmiar 851 x 315 pikseli. Przy czym trzeba pamiętać o wyśrodkowaniu elementów, aby nie zostały one ucięte na smartfonach. Bez względu na rozmiar Facebook podaje, że dla uzyskania możliwie najkrótszego czasu ładowania plik sRGB powinien mieć rozmiar do 100 KB. Tutaj również zaleca się pliki PNG. 

Zdjęcie w tle grupy

Wymiary grafiki zdjęcie w tle grupy na facebooku

Ciekawym trendem wykorzystywanym przez firmy jest tworzenie grup na Facebooku, które są powiązane tematycznie z marką. Dzięki temu firma buduje społeczność wokół swoich produktów lub usług, które świadczy. W grupach można również umieścić zdjęcie w tle. Powinny mieć one rozmiar 1640 x 856 pikseli. Przy czym warto pamiętać, że górna oraz dolna część zostanie ucięta na urządzeniach mobilnych. Dokładnie po 96 pikseli z góry i dołu nie będzie wyświetlone na smartfonie. Dlatego też nie należy w tych częściach umieszczać istotnych informacji, których użytkownicy i tak nie zobaczą. Zdjęcia tła w grupach mogą mieć też inne rozmiary, ale należy tutaj zachować współczynnik proporcji 1,92:1. 

Tło wydarzenia 

Wymiary grafiki zdjęcia w tle wydarzenia na facebooku

Bardzo popularne na Facebooku są wydarzenia. Są one tworzone na potrzeby faktycznych spotkań, konferencji, webinarów, czy też transmisji na żywo. Administratorzy wydarzeń na Facebooku mogą dodawać zdjęcia w formie tła. Powinny mieć one rozmiar 1200 x 628 pikseli. Oprócz zdjęć możliwe jest także publikowanie filmów o takim samym rozmiarze, ale długości mieszczącej się w zakresie 30 sekund – 5 minut. 

Posty poziome, pionowe oraz kwadratowe

Wymiary grafiki postu poziomego na facebooku
Wymiary grafiki postu pionowego na facebooku
Wymiary grafiki postu kwadratowego na facebooku

Podstawową działalnością na Facebooku jest umieszczanie postów. W nich również możliwe jest korzystanie ze zdjęć:

  • Grafika postu poziomego powinna mieć wymiary 1200 x 900 pikseli, 
  • Jako post pionowy można dodać grafikę o rozmiarze 640 x 960 pikseli,
  • Z kolei jako post kwadratowy Facebook umożliwia dodanie zdjęcia o rozmiarze 1200 x 1200 pikseli. 

Facebook Stories

Historie przekazywane w formie zdjęć lub materiałów wideo cieszą się ogromną popularnością. Funkcjonalność, która podbiła serca użytkowników Snapchata, szybko trafiła również na Facebooka. W tym przypadku Facebook Stories pozwala na publikację multimediów o rozmiarze 900 x 1600 pikseli. 

Wymiary grafik reklamowych na Facebooku

Wymiary grafiki relacji na facebooku

Jak wspomnieliśmy wyżej, Facebook umożliwia publikowanie płatnych reklam. Do dyspozycji użytkowników jest kilka ich rodzajów. 

Tak przedstawiają się wymiary grafik na fb:

  • Reklamy w aktualnościach mogą mieć wymiary 1200 x 1200 px w układzie kwadratowym, jednak nie powinny być mniejsze niż 600 x 600 px, a także 1200 x 628 px w układzie poziomym,
  • Reklamy w formie karuzeli powinny mieć rozmiar 1080 x 1080 px,
  • Rozmiary grafik w reklamach zachęcających do polubienia strony powinny wynosić 1200 x 444 pikseli.

Podsumowanie

Aktualne wymiary grafik na fb (Facebook – social media) są bardzo ważne z punktu widzenia funkcjonowania firm na portalu. Wiedząc, jakie są rozmiary zdjęć w poszczególnych częściach serwisu, unika się ich nieprawidłowego wyświetlania. To w efekcie wpływa pozytywnie na budowanie wizerunku profesjonalnej marki w mediach społecznościowych.

Autor:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *