Strona internetowa dla restauracji – co powinna zawierać?

Czas czytania: ok. 8 minut

Posiadanie witryny internetowej przez różne branże to wymóg aktualnych czasów. Dzięki niej można w łatwy sposób dotrzeć do potencjalnych klientów i wypromować swoją markę. Strona internetowa dla restauracji jest jednym z takich przykładów. Co powinna zawierać? Sprawdź w tym artykule!

Dostęp do internetu oraz popularność tego medium spowodowały wysyp rozmaitych stron internetowych. Właściciele firm z wielu branż wzięli sobie do serca stwierdzenie, że jeśli biznesu nie ma w sieci, to tak, jakby w ogóle nie istniał. Takie przekonanie jest bardzo słuszne, ponieważ użytkownicy przyzwyczaili się do wyszukiwania informacji głównie w internecie. Wystarczy chwila, aby znaleźć potrzebny produkt, uzyskać dane kontaktowe do wybranej firmy, zrobić przelew, czy nawet zamówić projekt domu. Strona internetowa restauracji to również bardzo często odwiedzane miejsce. Dzięki niemu można dowiedzieć się wielu istotnych informacji oraz zdecydować, czy udać się do tego lokalu na obiad lub kolację.

Strona internetowa dla restauracji – tak, czy nie?

Wielu restauratorów ogranicza swoją obecność w internecie do mediów społecznościowych. Profil na Facebooku może i jest wygodnym miejscem, ale czy jedynym, gdzie powinno się promować swój lokal? Niekoniecznie. Warto także stworzyć stronę internetową dla restauracji. Dlaczego?

Musimy pamiętać o tym, jak użytkownicy wyszukują informacji w internecie. Najczęściej proces ten polega na otwarciu przeglądarki na urządzeniu mobilnym, wpisaniu frazy kluczowej w wyszukiwarce i sprawdzeniu najbardziej precyzyjnych wyników. Wprowadzane słowa w pasku wyszukiwania są w pewnym stopniu ogólne. Zazwyczaj użytkownicy nie wpisują nazwy lokalu, a jedynie słowo „restauracja” oraz nazwę miejscowości, w której chcą coś zjeść. Wtedy też wśród wyników otrzymują link do strony internetowej – warto tu zwrócić uwagę, że samo stworzenie witryny to tylko jeden z etapów, konieczne jest jeszcze jej pozycjonowanie.

Sprawdź także: Ile kosztuje identyfikacja wizualna firmy?

Kiedy użytkownik trafi na stronę internetową restauracji, może dowiedzieć się o niej wszystkiego. Możliwe jest również nawiązanie kontaktu w celu zarezerwowania stolika na wybraną godzinę.

Poza tym, posiadanie przez restaurację witryny jest odbierane jako profesjonalne działanie dostosowane do różnych grup docelowych. Jak wiadomo, nie wszyscy użytkownicy internetu muszą posiadać konta na Facebooku. Wielu również rezygnuje z tej platformy społecznościowej. Strona internetowa nie wymaga posiadania żadnego konta, dlatego też dostęp do niej jest łatwiejszy i wygodniejszy.

Co powinna zawierać strona internetowa?

Stworzenie strony internetowej dla restauracji wymaga odpowiedniego podejścia do tematu. Nie wystarczą tu bowiem standardowe zakładki, które z reguły przedstawiają firmę. W tym przypadku trzeba pójść o kilka kroków dalej i zaprojektować witrynę, która zachęci użytkowników internetu do odwiedzenia restauracji.

Przemyślany UX

To, co odróżnia w pierwszej kolejności witrynę restauracji od strony dla innej branży, jest jej UX. Powinniśmy pamiętać, że grupą docelową są tutaj osoby, szukające miejsca, w którym mogą coś zjeść sami, z rodziną, a także z przyjaciółmi. Kiedy zatem w wyszukiwarce wpisujemy słowo „restauracja” i daną lokalizację? Kiedy chcemy wyjść na miasto, z kimś się spotkać, zjeść coś dobrego, zaprosić kogoś na obiad lub kolację z jakiejś okazji, czy też przebywamy poza miejscem zamieszkania (np. na wakacjach). UX witryny restauracji powinien zatem być przemyślany i podający istotne informacje w prosty sposób. Nawigacja po stronie nie może sprawiać żadnych utrudnień, zwłaszcza na urządzeniach mobilnych.

Menu restauracji

Menu restauracji

Głównym celem odwiedzania witryny restauracji jest sprawdzenie jej menu. Nie może go więc zabraknąć jako części witryny. Przejrzyste, czytelne menu, w którym można znaleźć krótki opis potrawy, a także ceny, to podstawa. Powinno być ono w pełni responsywne, aby było łatwe do odczytania na urządzeniach mobilnych. Niestety nie zawsze się to da osiągnąć, jeśli nie ma się doświadczenia w projektowaniu stron internetowych. Dlatego też warto to zadanie zlecić profesjonalistom. Nieczytelne i niezrozumiałe menu sprawi, że nikt nie będzie chciał odwiedzić restauracji.

Chcesz, aby Twoja restauracja miała czytelną i efektywną stronę internetową? Skontaktuj się z nami!

Zdjęcia potraw w restauracji

Zdjęcia potraw

Wspominaliśmy już o grupie docelowej. Przypomnijmy, że w tym przypadku są nią osoby, które chcą coś zjeść, są wręcz głodne. Zatem bardzo ważnym elementem strony internetowej dla restauracji są wysokiej jakości zdjęcia. Użytkownicy bardzo często „jedzą oczami”. Jeśli więc zobaczą na stronie fotografie, które wyzwolą w nich jeszcze większy głód, to odwiedzą restaurację. Będą chcieli się przekonać, czy faktycznie potrawy wyglądają tak wspaniale i czy są pyszne.

Blog

Witryna internetowa restauracji powinna mieć również bloga. Interesujące wpisy na temat jedzenia, czy też inspirujące przepisy, to sprawdzone metody na trafienie do grupy docelowej. Warto jednak zwrócić uwagę, że treści muszą być angażujące. Nie mogą to być wpisy typowo promocyjne, ponieważ ich potencjalni goście restauracji nie lubią. Jeśli zatem sami nie jesteśmy w stanie stworzyć takich treści, dobrze jest je zlecić copywriterowi. Wtedy gwarancją są teksty trafiające w gusta klientów.

Możliwość kontaktu

Witryna restauracji nie może funkcjonować bez oddzielnej zakładki kontaktowej. Muszą w niej być zawarte dane adresowe, wskazówki dojazdu, informacja o parkingu, godziny otwarcia, a także numer telefonu. Dzięki temu klienci restauracji będą mogli nawiązać kontakt oraz zarezerwować stolik.

Przeczytaj koniecznie: Projekty graficzne z kreatorów, czy indywidualny projekt?

Podsumowanie

Wykonanie strony internetowej dla restauracji to złożony proces. Trzeba wziąć pod uwagę wiele sekcji, które powinna posiadać. Istotne jest bowiem umieszczenie na stronie menu, zdjęć, bloga oraz danych kontaktowych. Wszystko to powinno być podane w formie czytelnej i przejrzystej witryny, korzystającej z najlepszych zasad UX. Wtedy można liczyć na responsywność takiej strony, tym samym zwiększając jej atrakcyjność dla potencjalnych klientów. Ważny jest również cel, jaki powinien przyświecać takiej witrynie. Jest nim zachęcenie użytkowników internetu do odwiedzenia restauracji, aby dobrze i smacznie zjeść.

Wiesz, jaka powinna być strona Twojej restauracji, ale potrzebujesz pomocy w jej wykonaniu? Jesteśmy po to, aby ją dla Ciebie stworzyć! Napisz do nas lub zadzwoń!

Jak przydatna była ta strona?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocen 4.9 / 5. Liczba ocen: 8

Jak dotąd brak ocen! Bądź pierwszą osobą, która oceni tę stronę.

Autor:

Jedna odpowiedź do “Strona internetowa dla restauracji – co powinna zawierać?”

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.