Jak założyć stronę Fanpage w serwisie Facebook?

Czas czytania: ok. 8 minut

Firmowy profil na Facebooku to wiele korzyści dla przedsiębiorstwa. Prowadzenie fanpage zwiększa możliwości budowania wizerunku marki, dotarcia do nowych oraz obecnych klientów i wchodzenia z nimi w interakcje, a także reklamowania oferty. Trzeba jednak zacząć od początku, czyli stworzenia profilu firmowego. Z niniejszego artykułu dowiesz się, jak założyć fanpage na Facebooku i na co zwrócić uwagę podczas jego budowania. Zaczynamy!

Facebook to aktualnie najbardziej popularny portal społecznościowy. Stworzony przez Marka Zuckerberga serwis stał się miejscem wykorzystywanym do komunikacji między znajomymi, a także członkami rodzin. Możliwości Facebooka wykorzystują również firmy, które w ten sposób mają możliwość docierać do klientów. Za pomocą odpowiednich stron mogą one prowadzić komunikację z użytkownikami, informować o nowościach, a także reklamować swoje produkty czy też usługi. Wspomniane profile to tzw. fanpage’y. Ich założenie i wstępna konfiguracja trwa tylko chwilę, a otwiera przed przedsiębiorstwem ogromne możliwości budowania wizerunku i powiększania grona klientów. Jeśli Twoja firma nie ma swojego profilu na Facebooku, czas to zmienić! Instrukcja, jak to zrobić dostępna jest w dalszej części tego artykułu. Sprawdź jak założyć fanpage na fb!

Przeczytaj także: Co to jest logo i z czego się składa?

Fanpage na Facebooku – co to jest?

Fanpage to nic innego, jak strona firmowa na Facebooku. Dzięki niej Twoje przedsiębiorstwo może stworzyć własną wizytówkę, jednak bardziej zaawansowaną niż w przypadku Google Moja Firma. Strona na Facebooku często jest wybierana przez firmy, jako główne miejsce prowadzenia komunikacji z obecnymi oraz potencjalnymi klientami.

Fanpage umożliwia przedsiębiorstwom:

  • dodawanie informacji kontaktowych (np. wskazywania lokalizacji, godzin otwarcia, adresu strony internetowej, czy też numeru telefonu),
  • umieszczanie informacji na temat firmy (np. opisu),
  • dodawanie postów, jak na profilach prywatnych,
  • budowanie galerii zdjęć,
  • tworzenie wydarzeń,
  • prowadzenie działań reklamowych,
  • wzywanie do działania,
  • uzyskiwanie informacji statystycznych (np. dotyczących zasięgów konkretnego wpisu),
  • dodawanie produktów z linkowaniem do sklepu.

Fanpage na Fb – czy warto go mieć? Co daje fanpage?

Według portalu Statista w lipcu 2021 r. Facebook miał 2,8 miliarda użytkowników. Liczba ta robi wrażenie. Nic więc dziwnego, że wiele firm nie wyobraża sobie prowadzenia marketingu internetowego bez obecności na tym portalu społecznościowym.

Co daje fanpage?

Strona Fanpage na Facebook’u pozwala firmom na:

  • budowanie wizerunku,
  • interakcję z użytkownikami serwisu,
  • dotarcie do obecnych oraz nowych klientów,
  • reklamowanie oferty.

Ten artykuł też Cię może zainteresować: Infografika – czym jest i dlaczego warto ją wykorzystywać?

Fanpage na Facebook’u, czy profil prywatny – co lepsze?

Wielu przedsiębiorców zastanawia się, czy lepiej stworzyć fanpage, czy korzystać z profilu prywatnego. Zdarzają się także sytuacje, kiedy powstają indywidualne konta z nazwą firmy. Czy takie praktyki są warte ich stosowania?

Zdecydowanie lepiej postawić na fanpage. Facebook specjalnie daje możliwość firmom stworzenia dedykowanej strony, ponieważ profil prywatny ma całkowicie inne przeznaczenie. Ponadto, jest on bardzo ograniczony pod względem możliwości, które interesują marki w ramach marketingu internetowego. Fanpage różni się od profilu prywatnego m.in. tym, że:

  • jest ogólnodostępny, a zatem nie trzeba wysyłać zaproszeń do znajomych, aby mieć dostęp do najnowszych wpisów – można je zobaczyć nawet nie obserwując danej strony firmowej,
  • umożliwia dotarcie do większego grona użytkowników serwisu,
  • pozwala na tworzenie kreacji reklamowych – wyświetlanych np. w aktualnościach, czy też na Messengerze.

Jak założyć fanpage na Facebook’u?

Stworzenie strony firmowej na Facebook’u nie wymaga od Ciebie znajomości programowania, czy też żadnych innych skomplikowanych technik. Jedyne, czego potrzebujesz, to założony profil prywatny. Dzięki niemu możesz wykonywać wszystkie czynności administracyjne na fanpage na Facebook’u, czyli zmieniać opublikowane informacje, dodawać wpisy, zdjęcia, tworzyć reklamy, czy też nadawać innym osobom uprawnienia do zarządzania stroną.

Zakładanie fanpage na Facebook’u:

1. Zaloguj się na swoje konto prywatne. Jeśli nie posiadasz takiego, musisz je założyć. Czynność tę przeprowadzisz, odwiedzając stronę https://facebook.com i klikając na niej przycisk “Utwórz nowe konto”. W formularzu rejestracyjnym wprowadź podstawowe dane takie, jak: imię, nazwisko, adres e-mail lub numer telefonu, hasło, datę urodzenia oraz płeć.

2. Po założeniu profilu prywatnego możesz przejść do stworzenia fanpage. W tym celu z górnego menu wybierz opcję ”Utwórz”, a z listy możliwości “Strona”.

Nowa strona facebook

Jeśli nie możesz znaleźć skorzystaj z tego linku: https://www.facebook.com/pages/creation/?ref_type=launch_point

3. W kreatorze tworzenia fanpage na Facebook’u wprowadź dane:

  • nazwa strony – w przypadku swojej firmy możesz wprowadzić jej nazwę,
  • kategoria – czyli rodzaj działalności, przy czym Facebook pozwala Ci na podanie maksymalnie 3 kategorii dla tworzonej strony,
  • opis – stanowiący krótką informację na temat prowadzonej działalności.
Zakładanie fanpage na fb

4. Po wprowadzeniu powyższych informacji kliknij przycisk “Utwórz stronę”.

5. O pomyślnym stworzeniu fanpage na Facebook’u poinformuje Cię stosowny komunikat.

6. Następnie dodaj obrazki, czyli:

  • zdjęcie profilowe, np. logo,
  • zdjęcie w tle.

Przeczytaj także: Wymiary grafik na FB

Strona na fb

7. Gotowe! Fanpage Twojej firmy na Facebook’u jest założony. Teraz uzupełnij go dalszymi informacjami na temat Twojej marki i buduj społeczność wokół strony.

Na co zwrócić uwagę podczas budowania fanpage na Facebook’u?

Wykonanie powyższych kroków w celu stworzenia fanpage na Facebook’u to dopiero początek działań. Podczas budowania strony firmowej zwróć uwagę na:

  • dodanie adresu strony internetowej,
  • wskazanie lokalizacji punktu stacjonarnego,
  • wprowadzenie godzin otwarcia punktu,
  • dodanie numeru telefonu,
  • utworzenie CTA, czyli wezwania do działania,
  • stworzenia unikalnej nazwy, która będzie widoczna w adresie, np. goodprojectpl (https://www.facebook.com/goodprojectpl).

Podsumowanie

Założenie fanpage na Facebook’u daje Twojej firmie szansę na zdobycie nowych klientów oraz zbudowanie pozytywnego wizerunku. Możesz komunikować się z użytkownikami portalu, informować ich o nowościach, produktach, usługach, a także reklamować je. Facebook daje Ci w ten sposób możliwość zbudowania społeczności wokół Twojej marki, dzięki której będzie ona lepiej rozpoznawalna.

Więcej informacji na temat konfiguracji i obsługi Fanpage w serwisie Facebook znajdziesz w Centrum Pomocy Facebook

Jak przydatna była ta strona?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocen 5 / 5. Liczba ocen: 1

Jak dotąd brak ocen! Bądź pierwszą osobą, która oceni tę stronę.

Autor:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *