Pomysłów na prezenty może być wiele. Najpopularniejsze są konkretne przedmioty. Mimo to można zauważyć, że coraz większym uznaniem cieszy się również voucher. Dzięki niemu osoba obdarowana może skorzystać z danej usługi za darmo lub ze sporą obniżką. Ale co to jest voucher? Skąd go można uzyskać? Dlaczego warto oferować swoim klientom voucher? Tego wszystkiego dowiesz się z niniejszego artykułu!
Wiele osób bardzo często decyduje się na wręczanie prezentów w postaci przedmiotów. Mniejsze lub większe podarki nie zawsze muszą być dobrym pomysłem. Zwłaszcza gdy nie wiadomo co komuś kupić. Wtedy bardzo przydatny okazuje się voucher. Jego zrealizowanie przez osobę obdarowaną jest bardzo łatwe – wystarczy jego okazanie lub przekazanie sprzedawcy bądź wykonującemu usługę. Tym samym można zrealizować czyjeś marzenie lub pomóc w zakupie przedmiotu, którego ktoś by sobie sam nie kupił, np. z uwagi na niewystarczające środki finansowe przeznaczone na ten cel. Voucher jest więc ciekawą formą prezentu, istotną zarówno z perspektywy osoby wręczającej, jak i firmy, która je udostępnia.
Przeczytaj także: Co to jest reklama?
Co to jest voucher?
Voucher można spotkać w wielu punktach usługowych. Ale czym on właściwie jest? Voucher to rodzaj karty podarunkowej, która może przyjąć postać plastikowej karty lub, co jest najbardziej popularne, papierowego wydruku. Często jest on również wykorzystywany jako specjalna grafika w dedykowanej aplikacji mobilnej. Wiadomo już, jak wyglądać może voucher, ale co on daje? Uprawnia on do skorzystania z konkretnej usługi lub uzyskania zniżki. Voucher jest przedpłaconą formą prezentu. Oznacza to, że jego uzyskanie możliwe jest po wcześniejszym uregulowaniu należności za daną usługę, bądź zniżkę. Przykładem może tu być voucher na masaż, czy też przejazd sportowym samochodem. Taka karta podarunkowa to prezent, który może być wręczany bliskiej osobie, jak i współpracownikowi.
W sklepach, głównie odzieżowych, można też spotkać karty podarunkowe, dzięki którym osoba obdarowana uzyska zniżkę na zakupy. Oczywiście może wykorzystać kwotę z vouchera w całości, jak i wykroczyć poza nią – wtedy konieczne będzie uregulowanie różnicy.
Ten artykuł też Cię może zainteresować: Branding – co to jest
Dlaczego warto, aby firma miała swoje vouchery?
Voucher to świetny sposób na prezent. Jest on atrakcyjny zarówno dla osoby, która go kupuje, jak i tej, która jest nim obdarowana. Warto jednak podkreślić, że voucher jest także sposobem na reklamę firmy. Karta podarunkowa zawiera bowiem kilka istotnych informacji:
- nazwę firmy,
- logo,
- adres siedziby,
- rodzaj wykonywanych usług,
- adres strony internetowej,
- numer telefonu,
- adres mailowy,
- adresy profili w mediach społecznościowych.
Odpowiednio zaprojektowany voucher zgodny jest z identyfikacją wizualną firmy. Pomaga więc w budowaniu wizerunku. Dzięki voucherowi można docierać do konkretnych osób, zainteresowanych ofertą. Jest on również bezpieczny pod względem finansowym. Osoba, która kupuje voucher, musi za niego zapłacić. Wysokość należności jest równa cenie konkretnej usługi. Nawet gdy voucher okaże się chybionym pomysłem, to płatność za niego została zrealizowana.
Przeczytaj również: Papier firmowy – co powinien zawierać
Jaki powinien być voucher?
Zaprojektowanie vouchera to zadanie dla studia graficznego. Przede wszystkim dlatego, że karta podarunkowa powinna być zgodna ze wspomnianą już identyfikacją wizualną. Poza tym voucher musi być indywidualnie zaprojektowany. To gwarantuje jego niepowtarzalność. Najpopularniejszą formą jest drukowana karta podarunkowa. Zawiera ona szereg informacji, które wymienione zostały wyżej. Poza tym taki voucher pakowany jest do koperty. Jest więc niespodzianką dla osoby obdarowywanej.
W jakich branżach warto przygotować vouchery dla klientów?
Przedsiębiorcy coraz chętniej oferują klientom zakup voucherów. Takie karty podarunkowe sprawdzają się m.in. w branżach:
- beauty (fryzjerzy, kosmetyczki),
- odzieżowych,
- rozrywkowych,
- usługowych (np. masażyści).
Zobacz także: Co to jest system identyfikacji wizualnej?
Podsumowanie
Voucher to rodzaj prezentu, czyli przedpłaconej karty podarunkowej. Na jej postawie osoba obdarowana może zrealizować konkretną usługę bez ponoszenia jej kosztów lub zapłacić nim za zakupy w sklepie. Voucher może być wykorzystywany przez firmę do promocji oraz budowania wizerunku. Dzięki niemu można w łatwy sposób docierać do grupy docelowej i zwiększać świadomość funkcjonowania biznesu.