Drukarnia – jak prawidłowo zamówić wydruk materiałów

Czas czytania: ok. 6 minut

Zamówienie wydruku materiałów w drukarni to czynność, do której warto się przygotować. Dzięki temu można uniknąć nieporozumień, a także nieodpowiedniego efektu pracy. Ewentualne pomyłki bywają kosztowne i mogą narażać firmę na straty. Jak więc prawidłowo zamówić wydruk materiałów w drukarni online? Przekonaj się w dalszej części tego artykułu!

Firmy bardzo często zlecają drukowanie posiadanych materiałów graficznych. Często przygotowują je we własnym zakresie. Bywa, że drukarnia online otrzymuje prawidłowe zamówienie, wtedy może je szybko zrealizować. Niestety często zdarza się, że jest ono źle przygotowane. Wtedy pracownicy drukarni muszą dopytywać o szczegóły, a jeśli nie są w stanie ich uzyskać, wydruk jest niezgodny z oczekiwaniami klienta. To rodzi szereg niepotrzebnych nieporozumień, przeciągania w czasie oraz zbędnych kosztów. Dlatego warto poświęcić chwilę, aby odpowiednio przygotować zamówienie wydruku materiałów. Dzięki temu można za ich pośrednictwem szybciej rozpocząć promowanie firmy.

Przeczytaj także: Znaczenie kolorów w projektach graficznych

Jak prawidłowo przygotować wydruk materiałów w drukarni?

Zanim zamówienie trafi do drukarni online, trzeba je dokładnie przemyśleć. Oszczędzi to czasu w przyszłości – zarówno po stronie klienta, jak i realizujących zlecenie. Właściwie przekazane informacje mają w tym przypadku ogromną wartość. Poniżej znajdują się kwestie, które należy rozważyć przed zamówieniem wydruku materiałów w drukarni. Są one zaprezentowane w formie pytań – warto na nie odpowiedzieć.

Co ma być wydrukowane?

Początek przygotowań do prawidłowego zamówienia wydruku materiałów należy rozpocząć od sprecyzowania tego, co drukarnia ma zrealizować. Czy ma to być ulotka? Może wizytówki? A może katalogi? Dzięki sprecyzowaniu tego, co ma być wydrukowane, drukarnia będzie mogła szybciej przystąpić do realizacji zamówienia. Ograniczy to czas, który musiałby być poświęcony na dodatkowy kontakt.

Jaki ma być format drukowanych materiałów?

Kolejna kwestia wiąże się z poprzednią. Skoro wiadomo już, co ma być wydrukowane, to pora zastanowić się, w jakim formacie. W wielu przypadkach informacje te będą wynikały z przedmiotu zamówienia. Przykładem mogą być tutaj wizytówki, które zazwyczaj powstają w takim samym formacie. Jednak na życzenie klienta drukarnia może je wydrukować w innym rozmiarze.

Jaki rodzaj papieru ma być zastosowany?

Istotną informacją dla drukarni jest również rodzaj papieru, który ma być wykorzystany do wydruku. Idąc tym tropem, konieczne jest wybranie jego właściwej gramatury. Rodzaje oferowanych przez drukarnię papierów to:

  • offsetowe,
  • powlekane,
  • kredowe.

Decyzję w zakresie papieru warto dobrze przemyśleć. Często jest ona determinowana przez rodzaj materiału graficznego, ale możliwe jest również zastosowanie indywidualnego rozwiązania do konkretnego zamówienia.

Ten artykuł też Cię może zainteresować: Nazwy kolorów w projektach graficznych

Czy materiał drukowany ma być zabezpieczony i uszlachetniony?

Wszystkie materiały graficzne mogą być wzbogacone o zabezpieczenie oraz uszlachetnienie. Najpierw jednak należy sprawdzić, czy usługi te są przewidziane w drukarni jako standardowe, czy też dodatkowo płatne. Zabezpieczenie oraz uszlachetnienie materiałów może być przeprowadzone m.in. za pomocą hot-stampingu, a także lakieru wybiórczego.

Jaki będzie nakład?

Po wybraniu odpowiednich zabiegów, jakie będą towarzyszyć wydrukowi, czas na sprecyzowanie jego nakładu. Pojęcie to oznacza ilość materiałów, jakie drukarnia ma dostarczyć. Oczywiście to jeden z elementów, który wpływa na ostateczną cenę realizacji zamówienia. W zależności od drukarni, a także rodzaju materiału, możliwe jest zamówienie od 5 sztuk wzwyż.

Jak będzie realizowana dostawa?

Na koniec pozostaje do ustalenia kwestia dostawy. Drukarnia online oferuje najczęściej dostarczenie materiałów za pośrednictwem kuriera. W wielu przypadkach usługa ta bywa bezpłatna. Nie trzeba więc ponosić dodatkowych kosztów. Drukarnia najczęściej wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klientów, dlatego oferuje również inne sposoby dostawy. Przykładem mogą być automaty paczkowe, czy też tradycyjna forma, czyli skorzystanie z usług poczty. W zależności od drukarni możliwy jest także odbiór osobisty.

O czym jeszcze pamiętać, zamawiając wydruk materiałów?

Zamówienie materiałów do wydruku to w głównej mierze przekazanie plików. Dlatego należy pamiętać o dostarczeniu ich w takiej formie, aby mogły być bez problemów odczytane przez pracowników drukarni. Ponadto muszą być one prawidłowo przygotowane – chodzi o wybór właściwej palety kolorów, stosowanie spadów, a także rozszerzenie plików. Na te elementy trzeba zwrócić szczególną uwagę, kiedy materiały są tworzone we własnym zakresie. Z kolei, gdy zajmuje się nimi studio graficzne, zazwyczaj pliki są gotowe do druku.

Przeczytaj również: Co to jest CMYK, RGB, PANTONE i jakie są różnice między przestrzeniami barw?

Podsumowanie

Chcąc zamówić wydruk materiałów, dobrze jest się do tego zadania przygotować. Pomocna może być odpowiedź na najważniejsze pytania, wśród których znajdują się te dotyczące: formatu, nakładu, papieru, a także dostawy. Zebranie takich informacji przed przystąpieniem do składania zamówienia, przyspieszy ten proces. Ponadto drukarnia otrzyma komplet danych, co wpłynie na czas realizacji zamówienia.

Jak przydatna była ta strona?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocen 5 / 5. Liczba ocen: 2

Jak dotąd brak ocen! Bądź pierwszą osobą, która oceni tę stronę.

Autor:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *